Gå til innhold

Skravletråd for oss som har termin neste uke, 1-7 august


Ultra

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge igjen? Hvordan er formen? Hva bruker dere dagene til? Jeg prøver og koble litt av for alt det triste.. har gått meg en tur i dag og nå skal jeg lage fotoalbum.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har termin 9 august, men tenkte det kanskje gikk greit om jeg ble med å skravlet:p

 

merker på kroppen at det ikke er lenge igjen, og mentalt vil jeg gjerne se gutten vår nå :) men formen er fin, skal absolutt ikke klage. i dag har jeg hatt en ikke gjøre noe som helst dag, og ligger bare å slapper av. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til her jeg :o)

Nei dagene går nå på ett vis. Formen er ikke noe å skryte av =( Håper virkelig han kan komme snarest hehehe. Men det får nå tiden vise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 06.08 og kjenner godt på kroppen at det ikkje er lenge igjen no! Heldigvis! :) Formen er forsåvidt grei, men kjenner det godt i rygg og bekken at det er tungt no! Gleda meg til å bli kvitt magen og vekta, som forøvrig er på 20kg pluss :/

Dagane går stortsett til å dille og gjere klart til vesleguten kjeme og underholde storebror no som barnehagen er stengt. Får dagane til å gå litt fortare heldigvis!:) Får og tankane vekk i frå det fæle som har skjedd i Oslo og på Utøya.

 

 

Ellers var eg på kontroll i dag, hodet til vesleguten er ikkje festa endå, men ligger godt nede i bekkenet. Han har vert veldig rolig de siste dagane, kjent veldig lite bevegelse. Så er mulig vi skal på sjukehuset for en liten sjekk i kveld hvis eg ikkje kjenner noko særlig i dag. Hjertelyden var heldigvis fin og sf målet vokser som normalt. Jordmor sa at hvis ho skulle tippe vekta ved fødsel trudde ho den ville være ca 3600g. Blir spennande å sjå, storebror var 3810g to dager før termin :)

 

Vart visst litt langt ditta her, men men :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som klarer å få bort samfunnstankene til fordel for baby. Her er det omvendt:-( Klarer ikke tenke på noe annet jeg, ser for meg de stakkars ungdommene og hva de måtte gjennom på fredag.

Klarer nesten ikke glede meg til babyen kommer engang:-( Men jeg tipper det snur når fødselen er igang.

 

Har 10 dager til termin, 4.aug. I dag tror jeg slimproppen gikk. Sist fødte jeg 1 uke etter proppen gikk, men det synes jeg er aaaalt for lenge til. Så håper det skjer noe i løpet av de nærmeste dagene.

 

Nå har vi prøvd sex som modning og igangsetting en haug med ganger de siste 3 ukene, ser ikke ut til å ha mye effekt. Har kun resultert i mye murringer, kynnere og uvi:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 6aug.. og begynner å bli temmelig lei.. :P har hatt mensmurringer i hele dag men det skjer ikkje mer:( har hatt noen runder i halmen med gubben og føler det hjelper på framgangen. dagene går med til å holde tritt med 2åringen, og jammen er det tungt. hjelper lite på at mannen jobber natt denne uken, men eg får benytte meg litt av svigermor tenker eg. er ikkje enkelt dette. kommer til å savne magen og de deilige sparkene, men er veldig klar for å møte lillegutt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere, damer?

Her skjer det fint lite. Ikke så mye som en kraftig kynner engang.

8 dager til termin nå og 3-4 dager til forrige fødsel startet.

Det finnes uligheter for at slimproppen gikk i går, men ikke helt sikker.

Sist gikk det 1 uke fra den gikk til fødselen var igang, håper ikke jeg går helt til termin, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jenter.

 

Termin på mandag 1.august og veldig usikker på om jeg faktisk er klar,hehe.Synes sv.skapet har gått vanvittig fort og har sluppet unna det meste av vondter bortsett fra kynnere de 2 siste mnd.ene.Sprøtt at Dagen faktisk er rett rundt hjørnet!!

 

Har brukt de siste dagene på småærend med siste innkjøp til barseltid og fødebag-som forøvrig står klar i ganga nå;) Hukommelsen er minimal så det blir jo noen byturer ila en uke,haha.Ellers går jeg tur med venninner de kveldene jeg har igjen energi til overs.

 

Fått god oppfølging på sykehuset pga seteleie men nå har den lille rakkeren heldigvis lagt seg riktig vei så mor kan forberede seg på "vanlig" fødsel(er 1.gangs så aner jo ikke hva jeg går til uansett;)).

Fikk modningsakupukntur på mandag og har kjent mer av nedpressene jeg til nå bare har lest om her inne.Skal til ny Aku.time imorgen,spennende å se om det påvirker noe mer.Ellers ingen tegn på at fødsel er nært forestående.

 

Noen av dere som har satt i gang tiltak for å modnes?Og har det funket sålangt?

Kommer på i skrivende stund at jeg skulle jo gjort disse knipeøvelsene,men det har jeg tydeligvis glemt:S:S Har dere vært flinke til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer lite her og, 10 dager til termin og 8 dager vis han velger å komme to dager før slik som storebror gjor. :) Meen, eg har vel egentlig forberedt meg på å gå overtida med han her. Føla ikkje fødselen er rett rundt hjørnet i allefall :/ Hatt litt kynnera, men dei er ikkje så vonde og har hatt dei leenge, så tar dei ikkje som et tegn akkurat :P

Blir spennande å sjå kordan det starta, sist starta det med vonde kynnera og eg skjønte ikkje at det var i gang før etter 4-5cm åpning og derifra tok det 4 tima til han var ute. Godt vi bur 5 min unna sjukehuset sia det ofte går fortare med nr 2! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lite nytt, men har noen små forandringer. Oftere kynnere (men ikke vonde), løs mage, slimete utflod (sorry detaljer) og ingen apetitt- noe som er veldig uvanlig for meg. Håper dette er tegn på at kroppen forbreder seg.

 

Ellers har jeg brukt dagen på og vaske bilen innvendig og har nå laget masse grønnsaksuppe for fryseren.

 

Tips til andre smarte ting man kan forbrede?

 

Skal dere sende ut kort med bilde i forbindelse med fødselen? Synes det er hyggelig når vi har fått dette av andre venner, så kanskje jeg skal samle sammen litt adresser.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korleis går det med dere jenter?er det noen forandringer på formen? fødsel i sikte? idag har eg hatt masse nedpress, kynnere og stikking i underlivet. måtte til kiropraktor og gikk og handla litt i 1,5time.. og uff var helt utslitt etterpå. det er ikkje masse en orker nå om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer fint lite her også:-(

Hadde en så god følelse da jeg våknet i natt/morges. Vonde kynnere, masse menssmerter i rygg og mage, nedpress.....men det forsvant alt sammen:-( Ikke nedpresset da, men det har jeg hatt i 3 uker.

Hadde håpet å føde i løpet av helgen, siden mannen har fri og barnevakten er klar, men nå tviler jeg nesten på at denne ungen noen gang kommer ut. Enda det er 6 dager til termin... utålmodig ja!

Vært hos legen i dag, hadde håpet hun skulle sjekke åpning/modning, men det gjorde hun ikke. Så får vi bare vente 6 dager til neste kontroll.

 

Noe nytt hos dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Melder meg inn i skravletråden da jeg har termin 3 august. Har som flere av dere her inne hatt vonde kynnere og nedpress i mange uker. I uke 37 ble jeg undersøkt på Ahus med det resultatet at jeg var moden og hadde livmorhals på 1 cm og at hode lå godt nede i bekkenet. Fikk beskjed om ikke å reise noen sted da fødsel kan skje når som helst.

 

Kun 5 dager igjen nå og det har ikke skjedd noe - selv om hver eneste kveld går med på å telle vonde kynnere/modningsrier(eller om det er ordentlige rier) uten resultat. I går kveld hadde jeg "rier" med 10 min intervaller i tre timer med et snitt på litt over minuttet på hver rie. Ringte Ahus og pga at jeg har kort avstand kunne jeg vente til det var 5 min mellom hver - la med til å sove og borte ble de:-(

 

Er skikkelig lei nå - skal til legen senere i dag og håper hun vil underøke meg om jeg har noen åpning, men er usikker på om de gjør dette. Kommer tilbake med svar senere i dag....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter, med termin 2. så skriver jeg under på det å være utålmodig og leeeei! Men, det er vel bare å inse en gang for alle at det er ganske j-lig på sluttet. Med venting og kanskje og nei-ikke-denne-gangen-heller og insomnia og smerter og vondter her og der. Blæ!

 

Igår var jeg så utålmodig, uvel og i allment dårlig form så jeg ringte føden (riksen) og spurte om de hadde en time til meg.. Det hadde dem! Idag! Nå har jeg vart å snakket med, og blitt undersøkt av, verdens koseligeste jordmor. Er ganske nervøs for fødseln, så det var godt å snakke om det og bli tatt på alvor.

Hun sjekket modning, men nei da, der var det ikke skjedd mye siden sist sjekk for 3 uker siden:(. Ca 2cm tapp, men den var i hvertfall myk denne gangen... det er da noe.

 

Ellers så var blodtrykket høyt for å være meg. Jeg har altid fint blodtrykk ellers, så hun var ikke helt fornøyd med det. Skal innom legen på mandag og måle igjen.. noen med erfaring på det området??

 

Har fått time for overtidskontroll også, den 8. Er så glad for det, da jeg har en annen, tidligere ul-termin den 23. Juli.. (som noen av dere hørt førr..) Men så lenge de sjekker att lillen har det bra så skal jeg klare å holde ut... Tror jeg;)

 

Annars satt jeg ute 2 timer med naboene og var litt social i går kveld, men det straffer seg idag, kan nesten ikke gå! Er helt ødelagt i lysken av å sitte.. Vondt hva jeg en gjør. Herregud vad skrøplig man er!

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, vet hvordan du har det. Har akkurat kommet fra Oslo en tur, vi fikk lagt ut noen roser og sett alle blomstene ved domkirken:-). Etterpå fikk vi i oss litt mat før vi kjøre hjemover igjen.

 

Hos legen før i dag fikk jeg ordnet meg en time til kontroll på Ahus på termindag - og håper at jeg blir satt i gang da, men jeg har jo ingen garantier da.....

 

Ellers forsøker jeg og finne på noe hver dag for å få tiden til og gå raskest mulig... i kveld blir det sikkert en film på tv:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært ute store deler av dagen i dag. Litt deilig for har sittet inne nesten hele uken. Deilig å bli litt sliten...

 

Ellers ble jeg litt skuffet nå, fant akkurat ut at dersom man har fått påvist GBS ( skrevet om det i et annet innlegg her), så får man ikke føde i vann:-(

Det ble ikke til at jeg gjorde det sist, så hadde veldig lyst til å prøve det denne gangen. Håper virkelig det lar seg gjøre alikevell!! Det vil vel tiden vise.

 

Kristin43: Heldig du er om du blir satt igang til termin. Det er jo "bare" 5 dager til.

Hvorfor blir du evt satt igang?

 

Vet noen om de setter opp timer i helger? Jeg skal til kontroll hos legen torsdag og er veldig gira på en ul noen dager etter termin dersom det ikke har skjedd noe. Første vår var litt liten så de var usikker på hvor mye hun la på seg de siste ukene. Vil gjerne unngå en så slapp og spinkel baby igjen, da er det bedre å bli satt igang.

 

Men vi satser på fødsel i løpet av morgendagen;-)!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dollypopp: Synd du ikke får føde i vann pga GBS, men dte er sikker en grunn, skjønner at du blir skuffet av sånt...Skal du inn 4 august????på Ahus???

 

Har fått opplyst at jeg pga alder ikke skal gå over termin. Men dette er bare muntlig fortalt meg når jeg har vært på kontroller på Ahus gjennom graviditeten(har stoffskiftesykdom som har ført til at jeg har en del kontroller der). Men når det er dagt er det jo ingenting som skjer automatisk så jeg fikk fastlegen min til og sette ogg en kontroll på termindag - men jeg vet ikke om de faktisk følger det opp. Håper de følger opp det de har sagt, ellers blir jeg veldig fortvila og skuffa, mulig litt gal også:-)))

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det pluttselig gått litt fort i svingene. Jeg har termin 5.8, men ble lagt inn igår med svangerskapsforgiftning. Idag har jeg fått to tabletter for å modne en veldig lite moden livmorettellerannet. Noen smårier nå, men ikke så mye å skrive hjem om. Så er vel bare å smøre seg med tålmodighet! Ny tablett imorgen tidlig. Krysser fingrene for at det ikke tar så altfor lang tid før lillemann er ute!

 

Nå skal jeg prøve å få meg en god natts søvn og lade opp til det som kommer. Har forstått det sånn at det kan være greit:p

 

Men aller først må jeg skrive liste til karen om hva han skal ha med seg til meg og bebien, for sykehusbaggen hadde jeg selvfølgelig ikke fått summet meg til å pakke enda. Så jenter pakk baggen deres om dere ikke har gjort det alt! Veldig vanskelig å fortelle mannebeinet hvilken av de sorte underbuksene som er den gode han skal ta med...!

 

Huff, langt innlegg. Sorry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da, løveungen, plutselig skjer det ting .. men så bra att de har oppdaget sf og setter deg igang. Håper du blir moden fort da så du slipper vente så lenge...

Ja her er bagen pakket, tenkte akkurat det du sier, at hvordan skal jeg forklare for samboer hvilke truser og hvilken topp av alt det sorte, det e jeg trenger...?;) håper han grejer det for deg nå da.

 

Du høres optimistisk ut synes jeg:) får jeg spørre hvilke symptomene dine har vart på sf, og hvorfor de setter deg igang..?

 

Ligger her i sengen i skrivende stund og er ganske nervøs... Bt mitt har vart høyt nå to dager på rad, har hatt flimmer for øynene i en uke og har en intens hodepine.... Plus forferdelig dårlig allmentilstand i noen uker.. legen sier jeg skal ringe hvis det blir verre, men hvordan vet man det!? Nå kjennes det ut som det blir verre hele tiden men det er sikkert innbilning.

 

Nåja, nok om meg; masse lykke til til deg!! Da har du snart ditt lille gull hos deg:) håper bare du fikk en god natts søvn først;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg optimistisk, enn så lenge;) trodde jeg hadde sovet lenge nå, men fant ut at det bare en og en halv time, så jeg skal prøve igjen snart. Hehe.

 

Klart du kan spørre:) Jeg skulle på kontroll på sykehuset for å ta ctg og ul, timen var satt opp for en stund siden, bare for å planlegge fødsel osv. Der målte de blodtrykk som var for høyt også hadde jeg +2 på proteiner. Har hatt litt trykkende hodepine den siste uken, men ikke sånn at jeg har tenkt noe over det og vært generelt litt lite pigg. Sa det, men regnet egentlig med at det var sånn det var å være gravid (er førstegangs, så hva vet jeg). På ul var det litt avvik mellom magemålet til bebien og resten og han hadde ikke lagt på seg like mye som forventet den siste tiden ( men ikke noe alvorlig ), men da sa legen at de ville legge meg inn.

 

Så jeg har ikke vært veldig plaget, men siden jeg var kommet så langt nå så så de ingen grunn til at jeg skulle ligge å bare vente og ta det med ro på sykehuset, når eneste løsningen på problemet uansett er fødsel. Så da begynte de like godt igangsettingen. En avgjørelse jeg forsovidt er veldig glad for!

 

Syntes det hørtes veldig rart ut at ikke du skulle bli lagt inn og igangsatt. Jeg har ikke vært noen gal gravid og mast, sytet på meg litt ekstra symptomer eller noe slikt, heller nesten motsatt, og her var det ikke snakk om. Innleggelse Og igangsetting var deres valg.

Jeg synes du skal ringe de jeg, du skal da ikke måtte ligge å ha det så vondt og være urolig! Nei, det synes jeg virkelig ikke! Håper det går bra med deg og at de tar til fornuften og hjelper deg. Sf går jo ikke bort av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...