Gå til innhold

baby og overnattning borte fra mamma`n sin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når syns dere det er "greit" at deres barn overnatter hos besteforeldrene sine..Med tanke på at barnet får nan...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Jeg syns det kommer helt an på hvor lett baby man har. Om man har en baby som kan legges av andre enn foreldrene, som kan trøstes like godt av andre enn foreldrene, og som kan mates av "hvem som helst", så syns jeg overnatting hos besteforeldre kan skje ganske tidlig, såfremt besteforeldrene har vært mye sammen med babyen. Og så hadde jeg passet på, som mor, å ikke være for langt unna, i tilfelle babyen skulle bli syk/utrøstelig.

Selv er jeg den eneste som klarer å legge vår 3,5 mnd gamle sønn, og vet at jeg ikke kan være vekk fra ham på mange måneder ennå, med mindre han plutselig forbedrer seg stort i fht puppeavhengighet og klarer å finne søvnen selv. Men vi har et vennepar som lot besteforeldrene sine ha deres baby på 4,5 mnd over natta en gang de selv var på bryllupsfest. Den babyen er en utrolig harmonisk sovebaby, og det hadde ikke vært noe problem at foreldrene var borte i 12 timer ;)

Skrevet

Jenta mi har overnattet hos mormor èn natt, hun var da litt over 5 mnd gammel. Hun kjenner mormoren sin godt og hun hadde henne fra lørdags morgen til søndags ettermiddag. Det gikk kjempefint, både mormor og baby koste seg masse:) Jeg syns det var veldig vanskelig å dra fra henne, men i prinsippet syns jeg hun har godt av å venne seg til å være på overnattingsbesøk fra hun er liten av, så hun lærer å bli trygg andre steder enn bare hjemme hos mamma og pappa:)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Mille sov hos mine foreldre da hun var nesten 10 uker. Hun sov natten igjennom den perioden der. Så det gikk så fint så. Har også hatt en venninne sovende hos meg og passet Mille og jeg har vært ute ol.

Men varierer vel fra baby til baby..

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Slikt kommer jo ann på ungen egentlig.

Her sov gutten vår hos besteforeldrene sin når han var 3 månder, sov natta gjennom og stortrivdes :)

Skrevet

Her lot jeg barnevakten (mormor) være hjemme i huset vårt når hun passet lillegutt, da vi skulle være borte fra lørdag til søndag.

Da var han litt over 6mnd, og det gikk strålende. Tenkte det var best han var i "trygge og kjente" omgivelser siden vi ikke var tilgjengelig og kunne ikke kommet hjem, om det skulle skjære seg helt.

Men det er kanskje lurt å la dem bli vant til andre steder også, så får vel prøve en natt hjemme hos henne om ikke altfor lenge, men stresser ikke med det ennå, nå er han 7mnd.

Skrevet

Hvis deter lar seg gjøre av praktiske årsaker og babyen føler seg trygg hos barnepasser osv. ser jeg ikke at det er noen aldersgrense i det hele tatt.

Hoss oss ligger ikke forholdene til rette ennå! Når det er sagt tror jeg sikkert det er jeg som vil ha størst problemer med å være vekk fra henne og ikke motsatt - tenk så rar man blir av å bli mor!

Skrevet

hos oss var 1 mann på overnatting hos besteforeldre da hun var 3 uker,

nå er 2 man 2,5 uker, og blir nok ikke overnatting så tidlig på han enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...