twilla Skrevet 23. juli 2011 #1 Skrevet 23. juli 2011 Driver barnet ditt med et organisert fritidstilbud, hvor gammelt er det og hvorfor har dere valgt den aktiviteten dere har valgt?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. juli 2011 #2 Skrevet 23. juli 2011 Vår 6-åring er med på følgende: Dans - kulturskolen, følger skoleåret, 1. året sist skoleår Ski - lysløyperenn 1 gang pr. uke, 10-12 uker på vinteren Terrengløp - 1 gang pr. uke, 10-12 uker fordelt på vår/tidlig sommer, og på sen sommer/tidlig høst. Vi har valgt disse aktivitetene fordi det er supert for barnet å få være i fysisk aktivitet.
twilla Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2011 Takk for svar! Så spennende ut. Flere som kan fortelle?
Fire småtroll Skrevet 24. juli 2011 #4 Skrevet 24. juli 2011 Vare har begynt på barneidrett/allidrett når de har vært 5 år. Før dette føler jeg det er mer enn nok med fulle dager i barnehagen.. Vi har valgt barneidrett i samme idrettslag som mannen min spiller håndball og grunnen til det er at jeg føler det er unødvendig å "spesialisere" seg så tidlig. Greit å få prøve litt forskjellig fra de er små, det viktigste er å være i aktivitet også finner de ut hva de liker best etterhvert. 7-åringen er nå med på håndball, trening en gang i uken pluss turneringer gjennom vinteren. Til høsten har han også lyst til å begynne på Breake Dance så det skal han få lov til. 10-åringen spiller fotball, de har to treninger i uka. Vår og høst har de i tillegg en kamp i uka også blir det gjerne et par innendørsturneringer i løpet av vinteren. Guttene er i tillegg mye med pappaen sin og "trener", da blir det gjerne noen runder i lysløypa på sykkel eller ski.
camilla^ Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 6åringen starter på riding om noen uker, hun har hatt endel privattimer de siste to årene, men ikke noe fast. 8 åringen har holdt på med riding i to år, hun har lyst å begynne i korps og det skal hun få lov til om hun vil. Vi har sagt at de kan være med på en ting vi må kjøre til, korpset er noen minutter borte i gata, så dit kan hun gå selv. 9åringen rir, men ikke på samme sted som de to andre. 13åringen begynner på fekting snart. Hun har innom endel, men ingen ting hun har fullført så har vel mine tvil om fekting er så gøy etter noen uker heller.
mamman til to gutter Skrevet 24. juli 2011 #6 Skrevet 24. juli 2011 Begge våre gutter har begynt på svømming når de har vært 3-4mnd og har fortsatt med det etterpå. Eldste er nå 4år og yngste 1år. Vi vurderte om eldste skulle begynne på turn når han var ca2år, men fant ut at da måtte vi kutte ut svømmingen og det ønsket vi ikke å gjøre.
Devil in disguise Skrevet 24. juli 2011 #7 Skrevet 24. juli 2011 Kjekt å lese hva og hvorfor vi velger som vi gjør til barna Vi startet med allidrett da han var 5 - har holdt på med det i snart 1,5 år nå. Han har dårlig balanse og svak musklatur, så dette er god trening. Skal i aug starte på svømmetrening 2 ganger i uka. Ellers så øver vi mye på sykling - god balanse trening og bruk av musklaturen. Krevende , men vi ser gode resultat Har gått på karate trening i sfo tiden, men dette syntes han selv han mestret dårlig. Sluttet nå før sommeren. Jeg legger mye vekt god mestring og glede i sporten ,siden han sliter endel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå