Gå til innhold

Hva er din bmi og jeansstørrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bmi på 25 og bruker 29 i jeans. Siden jeg er "overvektig" syns jeg er det er rart at jeg bruker en "normal" størrelse. Eller er kanskje 29 ikke så normal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig forskjellig fra buksemerke til buksemerke - og i tillegg er vi bygd så forskjellige måter og dermed bygger mer og mindre over hofter og lår.

Bmi sier ikke alltid så mye om vekt. Hvis du er godt trent kan du godt være slankt selv om bmi er høy. Muskler veier mer enn fett.

Skrevet

BMI har ikke noe med buksestørrelser å gjøre. Kiloene kan bestå av forskjellig sammensetting av muskler og fett. Du bruker mindre størrelse hvis du er lav, enn hvis du er høy, med samme BMI. Og fettet kan fordele seg på forskjellige måter på kroppen, noe som påvirker valg av størrelse på buksene.

Skrevet

Tror jeg er ganske velproporsjonert.

Men er 29 en "stor" jeansstørrelse? Vil gjerne høre hva andre bruker og hva bmi'en deres er...

Skrevet

Har BMI på ca 22, og bruker 29-31, alt etter jeansmerke.

Høyden og kroppsformen er vel så relevant som BMI her..

Skrevet

bmi på 20-21, bruker 28 i jeans

Skrevet

BMI på 32, bruker str. 36, men når jeg tenker meg om er det veldig lenge siden jeg har kjøpt en bukse som har tommer som størrelseanvisning.

Skrevet

Bmi på 26

Bruker 32-33 i dongeri, kommer litt an på fasongen til buksa.

Har lange tynne ben, men en del ekstra kilo på midten så jeg må ganske høyt i buksestr for å få igjen knappen (men fyller ikke ut rumpa)....

Skrevet

Bmi på 20

Bruker 27 og/eller 32lengde-34livvidde. alt etter hvordan de er målt opp i dongribukser. Skal sies at jeg har sprettrumpe som det holder :P

Skrevet

BMI 18,5 og bruker 32/27/xs alt ettersom hvilken bukse

Skrevet

Jeg har BMI på 19 og er dermed faktisk "undervektig", men bruker stort sett 32 i jeans. Har veldig brede hofter og er høy. Tror størrelsen reflekterer like mye kroppsfasong som vekt.

Skrevet

æsj...bmi på 28,og bruker bukse str 42....enn så lenge...

Skrevet

Jeg hadde bmi på 25 (som er akkurat på grensen til lett overvekt) og da brukte jeg 29-30 i jeansstrl. Eller 38-40.

Nå gikk jeg opp rundt 15-20 kilo. Bmi er uvisst, men den er ihvertfall faretruende høy (ikke livstruende, men større sjanse for sykdommer). Bruker str. 31 i jeans nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...