Gå til innhold

Blodgivere

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ber blodgivere i Osloområdet med blodtype 0 om å melde seg, men hvor? Jeg sogner til Bærum sykehus. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Om du er i Oslo og har blodtype O ring 22118990 og gi blod. Blodbanken trenger hjelp."

Skrevet

Ring sykehuset, evt sjekk hjemmesiden..

Er desverre bosatt langt unna og gravid, men gir blod jevnlig. Det burde alle som er medisinsk egnet gjøre!

Skrevet

Takk. Da stikker jeg.

Skrevet

De oppfordrer blodgivere på hele Østlandet, så ta kontakt med ditt eget sykehus.

Skrevet

kjempe flott :o) godt å høre at vi hjelper til så godt vi kan på forskjellige måte i en slik situasjon. og gi blod (spesielt denne blodtypen da den er sjelden) er utrolig viktig :o)

Skrevet

Blodtype O er den vanligste, slettes ikke sjelden!

Men ja, kjempeflott om alle som kan bidrar...

Skrevet

hvor har dere kilden ifra om de trenger blod til oslo universitets sykehus?

Skrevet

Jeg har 0-. Den universale blodgiver. Det er de de vil ha. Men de trenger alle blodtyper, men først og fremst 0-, da dette kan brukes på alle, frem til de får typet de skadede....

Skrevet

0 er ikke den vanligste blodtypen. I Norge er det A, men siden det har kommet mange fra asiatiske land her i Norge (Pakistan, Afghanistan m.m.) har de f.eks. mest type B.

I Norge har mange også 0 ja, men ikke minus som er sjelden. Men 0 + der i mot er det også mye av.

Skrevet

ca 41% i norge har O

ca 40% har A

15% har B

4% har AB

15% har rh -, uavhengig av ABO-type.

Men de har ikke spesifikt bedt om O-, de har bedt alle med O å melde seg..

Skrevet

Trenger de 0+ også eller bare 0-?

Kommer ikke frem på telefonen, men trenger de blodet kan jeg jo kjøre inn.

Skrevet

På dagbladet har de spesifisert med bokstaver at det er null minus sykehusene vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...