Gå til innhold

erfaringer med blærekatar?


Mars-baby`n

Anbefalte innlegg

Var 6 uker på vei i går (etter min beregning), hadde for en måneds tid siden urinveisinfeksjon. Fikk en tre dagers kur med tabletter for dette, og når jeg leverte urinprøve uka etter var det fremdeles noen bakterier igjen, selv om jeg ikke hadde noen symptomer. Fant jo så ut att jeg var gravid, og ble bedt om å komme dit med ny urinprøve (idag), fikk nå beskjed om att bakteriene var borte, men hadde blod i urinen (noe jeg ikke har merket selv) Når jeg kom hjem fikk jeg mensenlignende murringer i magen, og så det hadde kommet bittelitt blod (par dråper) Etterpå har det ikke kommet noe mer. Noen som har det lignende? Og hva gjør man eventuelt for å forebygge videre infeksjoner i svangerskapet? Som førstegangsgravid har man tuuuusenvis av spørsmål:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært veldig plaget av blærekatarr. Fikk det en gang i måneden før jeg ble gravid, men har nå vært blærekatarr-fri i 2 mnd for første gang på over ett år. Jeg har gjort tre ting:

1. Jeg tar hiprex hver dag. Det får man på resept fra legen hvis man er veldig plaget av urinveisinfeksjoner

2. Jeg tar tranebærkapsler hver dag. Kjøpte en type i USA som har 450mg i hver kapsel og tar to om dagen.

3. Jeg har kuttet ut å drikke brus og da spesielt pepsi max.

Når det gjelder blødningen din, så er det ikke så uvanlig å blø litt iløpet av de første ukene av svangerskapet. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg sjekket hva slags type antibiotika du fikk og om den typen er skadelig for fosteret. Etter hva jeg har lest, er det flere typer som ikke er skadelig. Skulle du få det igjen, vær sikker på at du får en type antibiotika som ikke er skadelig ihvertfall.

Ellers er det mange kvinner som er mer utsatt for urinveisinnfeksjoner under svangerskap fordi immunforsvaret er nedsatt i den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen få dråper blod høres ut som festeblødning, eller ganske enkelt litt blod fra livmorhalsen som er ganske blodfylt og hoven nå.

 

Har selv har MA, og når det begynte å blø, så blødde det mye mer enn 2 dråper...

 

Blod i urinen kommer sikkert av samme kilde som de to dråpene. Du kan jo bare ta en ny urinprøve om en uke for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ble litt beroliget nå, pluss att det ikke har kommet mer blod. Skal levere ny urinprøve om en uke (da legekontoret er feriestengt denne kommende uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...