Gå til innhold

Når forteller dere storesøsken?


Nurkfrid

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt som er litt over 2 år og han har vært veldig opptatt av babyer i det siste. Han vet at mammaer kan ha babyer i magen og at det tar lang tid før de kommer ut. Men han har vel ingen reell tidsforståelse ennå. Vil så gjerne fortelle ham, men er redd det blir veldig lenge å vente. Hva tenker dere som er i lign

ende situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har forsåvidt fortalt det til vår lille, men jeg tror nok ikke det telles! Hun er bare 15 mnd og kan ikke snakke noe større enda, og enda mindre forstå ord hun ikke har hørt mange ganger før.

 

Jeg tror at hvis hun var litt eldre så ville jeg personlig ventet litt til, også med tanke på at han kanskje prater litt og kan lett komme til å si noe før dere selv rekker å fortelle det til familie og venner!?

 

Jeg er selv veldig spendt på hvordan vår kommende storesøster vil reagere når hun om en stund skjønner litt mer...

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei jente på snart 4 som har ønsket seg en baby lenge. Vi vil vente med å fortelle henne det til de første tre månedene har gått, hvis magen min ikke blir altfor synlig for fort,da! Hun skal få vite det før besteforeldrene og venner. Gleder meg enormt til å fortelle henne det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter på 6 og 7 år som har ønsket seg en lillebror/søster til lenge. Har kjempelyst til å fortelle at det er en på vei, men er redd for å "skuffe" den om det ikke går veien, så kommer til å vente så lenge det går i forhold til visende mage osv... Gleder meg VELDIG til å fortelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 5, har ikke fortalt enda. Gjør ikke det før det er "offisielt" for alle andre. Ønsker ikke at han skal bli skuffet hvis ikke det går bra, og ønsker heller ikke at han skal utbasunere det til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vente leeeeenge med å fortelle det til ungene, minst til etter ordinær ultralyd. Er livredd for å miste. Eldstebarnet mitt er 8 år og de 2 foregående gangene jeg har vært gravid i år har jeg mistet og han hadde akkurat rukket å fortelle det til hele klassen begge gangene.. Vil ikke risikere å måtte skuffe han enda en gang. Lillemor på 3 1/2 har heldigvis tatt det fint når hun har fått vite at det ikke blir noen baby likevel, hun er nok for liten til å reflektere noe særlig over det.

 

Etter min erfaring vil jeg i hvert fall råde de som har eldre barn (fra 6-7 år og oppover) om å vente litt med å dele babynyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi venter til det har gått 12 uker og vi har hatt tidlig UL. Mista 11+6 forrige gang. Hadde heldigvis ikke sagt noe til barna... Men "åh så jeg gleder meg" til å kunne fortelle det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det med en gang, med tanke på at jeg blir nokså dårlig. Da hadde 13åringen gjettet det allerede. Like greit med tanke på at vi mistet ufrivillig i uke 21 forrige gang. Guttene er helt klare på at de vil ikke være med på noe før vi vet at alt er bra denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Bekrefter vel bare antagelsen min om at vi bør vente litt. Men jeg gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...