Gå til innhold

Er så lei av å høre hvor stor jeg er.


B.Wiig

Anbefalte innlegg

Var hos frisøren i dag med mine 2 jenter. Og da jeg skulle betale spurte hun meg om hvor lenge jeg hadde igjen. Og da jeg sa at jeg skulle ha en gutt i begynnelsen av Oktober. Og da sier hun " så er du så stor, sikker på at det ikke er tvillinger?" Hva svarer man på noe slikt?

Det samme skjedde 5 minutter senere da jeg skulle kjøpe regnbukse til min minste jente. Føler virkelig ikke for å gå ut av døra lengre. Måtte bare få det ut, er vel litt nærtaken for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg får høre begge deler jeg..åå da er du stor..eller hm syns ikke du er så stor,du kan ikke ha lagt på deg mye..

folk skal ha en mening om alt og bare fordi man er gravid så tror folk det er helt greit å kjenne på magen,og komentere hvordan vi ser ut!skjønner du blir litt deppa av det,er ikke morsomt.en vokser jo ujavnt i svangerskapet,og noen dager er magen min større enn andre dager!jeg har begynt å ta igjen med folk jeg hehe..når noen sier noe jeg ikke liker så får de igjen;)folk burde da ha lært til nå at gravid har ekstra med hormoner i kroppen og da bør en trå varsomt!

stor eller liten,vi er alle forskjellig,men en ting er sikkert: fine er vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Kroppen min er akkurat like mye MIN som gravid. Lei av at alle skal ha en mening. Jeg har også begynnt å "ta igjen". Hehe.. Oj, du er ikke akkurat liten fikk jeg høre av min svigerinne. Takk i lige måte fikk hun tilbake, med et stort glis! :)

Også fikk jeg en kommentar: Du er akkurat passelig tjukk nå. Tjukk?? Er gravid, ikke tjukk. Blir lei meg av sånne kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er visst den eneste gravide som synes det er morsomt at folk engasjerer seg i magen min :) Var uvanlig stor i forrige svangerskap, og hadde ingen problemer med at folk kommenterte det, eller at gutta på kontoret kalte meg tjukka :) men så tuller vi mye med hverandre til vanlig og da.

Folk er forskjellig, og noen sikkert mer nærtagende enn andre, kanskej spesielt hvis man er litt overvektig til vanlig og er usikker på kroppen fra før. Derfor er jeg forsiktig med hva jeg sier selv til andre gravide. men kommentarene er uansett sikkert ikke vondt ment!

Vær stor & stolt, de fleste synes vi er heldige som får oppleve det!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtten. Jeg hadde ikke problemer med at folk kommenterte det de 3 første svangerskapene. Tror jeg hadde en dårlig dag i går hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm du tromsøfrøkna jeg ekke helt sikker på hva jeg skal si til deg jeg altså....kanskje spesielt hvis man er litt overvektig til vanlig og er usikker på kroppen fra før??? jeg går ut ifra at man ikke er spesielt overvektig nårman veier 51kg før man blir gravid som jeg gjorde,men tro du meg jeg liker ikke å høre at jeg er stor i det hele tatt og det har ingenting med at jeg var usikker på kroppen min eller overvektig før å gjøre. det er rett og slett irriterende at andre folk og fremmede skal ta seg den friheten til å kommentere MIN vekt og MIN mage. man gjør da ikke det til vanlig med andre folk som ikke er gravide,og jeg er ikke noen allemannseie fordi jeg er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg åååå! hehe.. Her om dagen ble jeg faktisk spurt om ikke legen min hadde tatt feil på terminen siden det så ut som om jeg skulle kælve når som helst...

 

Den var morsom, du! hehe ;)

 

Har også begynt å ta igjen. Har ei tante som heeele tiden skal kommentere rompa mi (av alle ting).. Ting som ; Nå ja, det er ikke bare magen som har vokst ser jeg, du har lagt på deg greit over rompa også!

 

Ja, det ligger til slekta vettu, sa jeg! (Hun er ikke akkurat liten selv hehe)

Det ble stille da iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som frisør og gjett hvor mange ganger om dagen jeg får høre diverse? Jobber bare 50% men kundene har ingen filter i det heletatt. Jeg er bare 160 høy og er vanligvis rundt 48 kg,men har stor mage og lagt på meg 11 kg så langt i graviditeten (er i uke 29)

Jeg får høre alt fra : "Hæ? skal du ha i oktober,du ser jo poppeklar ut nå!"- "klarer du å klippe med den enorme magen der da? " "Herlighet,hvilken frisør skal jeg bruke nå da ,når du får den derre ungen?" Folk er generelt frekke, men det er ikke noe man kan sitte å gråte over, da blir det en lang graviditet. I de fleste tilfeller er det folk sier godt ment,selv om vi gravide oppfatter det som en fornærmelse.

Jeg synes ikke man bør "ta igjen", ved å være frekk tilbake..man bør heller forklare at man blir såret. Det har jeg gjort og det synes jeg fungerer mye bedre. Men,det er ikke alltid like lett med disse homonene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bare stas at folk kommenterer magen min. Jeg er utrolig stolt av min fine bebymage og om folk synes den er stor eller liten har ingenting å si. Jeg tror ikke folk mener noe negativt med det når de kommenterer store gravidmager.

Men jeg har erfart at mange tar seg nær av slike kommentarer. Derfor har jeg selv begynt å si til gravide at de har fin mage istedefor stor eller liten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt jeg:) Jeg er stor i utgangspunktet, og når jeg er gravid blir gigantisk hehe;) Jeg har fått god kul på magen, og det er liten tvil om at jeg er gravid, men det rare er at ingen sier noen ting angående mage, utseende...og det jeg går til med er at jeg vil høre at jeg ser fin ut, at jeg stråler, at jeg er vakker og gravid og alle de klisjeene der hehe.

Jeg synes at alle burde si noe fint til de gravide uansett størrelse (og hva de egentlig måtte mene;).....og ja, jeg er helt sikkert hormonell, nærtagen, krevende, egosentrisk og svææært gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...