Gå til innhold

Tidlig ultralyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er veldig nyskjerrig på dere som skal ha/har hatt tidlig ultralyd (uke 6 såg jeg feks) Får man det hvis man vil? Er det privat eller?? Jeg er tidlig...testet positivt nå på tirsdag..:) Men begynner å lure litt på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror grunnene er litt forskjellige... Noen går til lege som er gynekolog, og noen har lege eller jordmor med ul apparat....

Eller sykdommer eller andre ting i tidligere svangerskap , tror jeg.

Selv må jeg til hyppige kontroller pga sykdom, og noe i blodet som må holdes under kontroll.

 

Var hos gynekolog på tirsdag og tok innvendig ul, da var jeg 5+5. Veldig tidlig for å se så mye, men man kunne se en liten ert, og og at den la som den skulle og at str er fin.

 

Sikkert flere grunner også da :) Hør med legen din, men stortsett er det ikke nødvendig enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utlandet, og der er det visstnok andre måter å gjøre ting på. Jeg skal innom en gang til i uke 9 for å sjekke en cyste, men den skulle jeg egentlig ikke hatt da. Ville i utgangspunktet bare registrere oss, men er glad for at de kjørte med full pakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk henvisning fra legen min fordi jeg har fått påvist en trang eggleder, som øker risiko for exu (gravid utenfor livmoren). det er visse medisinske kriterier som må til hvis du skal få henvisning tror jeg. ellers må du gjøre det privat. vi var der på onsdag, 6+2 og da så vi en liten klump med helt tydelig bevegelse inni som var hjerteslagene! før uke 6 tror jeg det er uvanlig å se hjertet, så jeg var veldig letta over å se de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...