Anonym bruker Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Vi er en familie på 4. To voksne og to tenåringer. Mor og eldstemann er A- mennesker og de to andre er B...eller C... B- menneskene sover gjerne til 12. Da har vi andre vært oppe i 2-4 timer allerede. Dette er første året vi har fått problemer med dette i vår familie, for tidligere har vi jaget ungene i seng i rimelig tid, selv i ferien, men nå er de så store at de er oppe like lenge som oss voksne. Siden det alle andre år har bare vært mannen min som har ønsket å snu døgnet, være oppe til 03 hver natt og sove til 12, så har han innrettet seg, men nå er det 50% av familien som vil det. Nå er det nå engang sånn at de fleste ting er innstilt etter A- menneskene. Butikker, attraksjoner, museer osv åpner tidelig og stenger deretter, og vi to som er oppe til reiseradioen starter blir sittende og vente og vente på de to andre. I dag skulle vi noen nødvendige ærender i byen, og vi kom oss først avgårde 14.30, til min store ergrelse. Hadde jeg kunnet gjort det alene, hadde jeg reist kl. 10. Vi kan selvfølgelig dele oss i 2 lag i ferien, men det er ikke så koselig. Dessuten har vi bare en bil, måltidene ville knapt blitt felles osv. Hvordan løser andre familier med samme problem dette?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 Her er vi egentlig B-mennesker hele familien, men det siste året han jeg prøvd å snu trenden litt, så jeg kommer meg opp senest klokken 10(legger meg mellom 1 og 3 om natten) nå i ferien, av flere grunner; Jeg får en time eller to alene, jeg er mer effektiv om morgenen, godt å få med seg litt av dagen.. I morgen begynner jeg på jobb igjen, og siden jeg begynner klokken 10, trenger jeg ikke å slite så veldig med å snu tilbake til jobbmodus! Hvis vi har planer om å rekke forskjellig i byen osv så står vi opp tidligere hele familien, man MÅ ikke sove til 12 hver dag!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Avtal når dere skal møtes til frokost hver morgen Alle møtes ved frokostbordet 09.30-10.00. Når frokosten er inntatt er det bare å hive seg rundt! Da møtes man på halvveien og alle har noe konkret å forholde seg til. Veldig greit
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Både jeg og min datter er B-mennesker. Men skal vi få mest mulig ut av dagene så har jeg vekkeklokken på til kl.09 i helger og på fridager. Kjedelig å sove bort hele formiddagen selv om man er menneske type B
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå