Gå til innhold

Noen flere som venter en liten gutt i januar?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 19.januar,og har fått svar på blodprøven at jeg venter en liten gutt (99% sikkert) så da er det bare å prøve å finne guttenavn.

Blir min førstefødte,så gleder meg veldig :) Er 14uker i dag. Noen flere der ute som venter liten gutt i januar?

Fortsetter under...

Ja, jeg er student i Spania og her nede er det mulig å ta en blodprøve av meg for å få vite kjønnet på barnet. De finner da dna fra fosteret i blodet,og om det er y kromsom tilstede er det da en gutt og hvis de ikke finner y kromosom er det da en jente! Det er ulike typer prøver,noen kan tas fra uke 7/8 mens den jeg tok kunne man ta fra uke 11.

Dette er 99%sikkert,og det innebærer ingen risioko å utføre prøven,for er jo en helt vanlig blodprøve av meg bare. I Norge er de nok i mot dette pga risikoen for at folk skal ta abort pga kjønnet etc.

Denne prøven tok jeg privat. Men det er også tutine med ultralyd i uke 12 her,og med blodprøve av meg,for å se risikoen for Downs hos fosteret. Jeg syns opplegget og oppfølgingen her nede er helt fantastisk:) Valgte å ta denne prøve fordi barnefaren ikke har mulighet til å være med på rutineultralyden i Norge når vi kan få vite kjønnet,så da ville vi vite det sammen på forhånd istedenfor :)

Håper dette svarte på spørsmålene deres:)

• 2 uker senere...

Annonse

• 5 uker senere...

Annonse

Vi skal ha en gutt den 10 Januar, dette blir vår nr 2, da vi har ei jente på 2,5 fra før :) Hun gleder seg veldig til å bli storesøster, og er med på mesteparten av planleggingen hun og :)

Syns det er vitkig å inkludere barn man har fra før, når det kommer et nytt lite barn til verden :)

• 1 måned senere...

vi fikk se på ordinær-ul at vi venter en liten prins den 29.jan :D

Han var så absolutt ikke sjenert når vi skulle se etter kjønn, lå å spriket så flott med bena, og JM kommenterte at det der er i hvertfall ikke noen navlestreng ;)

Har handlet inn litt av hvert allerede i blått, så nå håper vi virkelig ikke at det er sett feil ;)

barnevogna er mørkeblå med lyseblå detaljer, ikke bare bare å bytte den hvis det viser seg og være feil heller siden vi kjøpte den brukt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...