Gå til innhold

Noen flere som venter en liten gutt i januar?


frk86

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 19.januar,og har fått svar på blodprøven at jeg venter en liten gutt (99% sikkert) så da er det bare å prøve å finne guttenavn.

 

Blir min førstefødte,så gleder meg veldig :) Er 14uker i dag. Noen flere der ute som venter liten gutt i januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar på blodprøven???

 

Kan ma få vite kjønn utifra en blodprøve.. det har jeg aldri hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på blodprøven???

 

Fant litt om det på nett.. men trodde dette va ulovlig i Norge med mindre det er noe arvelig kromosomfeil som bare gjelder et kjønn..

 

Hvorfor fikk du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er student i Spania og her nede er det mulig å ta en blodprøve av meg for å få vite kjønnet på barnet. De finner da dna fra fosteret i blodet,og om det er y kromsom tilstede er det da en gutt og hvis de ikke finner y kromosom er det da en jente! Det er ulike typer prøver,noen kan tas fra uke 7/8 mens den jeg tok kunne man ta fra uke 11.

Dette er 99%sikkert,og det innebærer ingen risioko å utføre prøven,for er jo en helt vanlig blodprøve av meg bare. I Norge er de nok i mot dette pga risikoen for at folk skal ta abort pga kjønnet etc.

Denne prøven tok jeg privat. Men det er også tutine med ultralyd i uke 12 her,og med blodprøve av meg,for å se risikoen for Downs hos fosteret. Jeg syns opplegget og oppfølgingen her nede er helt fantastisk:) Valgte å ta denne prøve fordi barnefaren ikke har mulighet til å være med på rutineultralyden i Norge når vi kan få vite kjønnet,så da ville vi vite det sammen på forhånd istedenfor :)

 

Håper dette svarte på spørsmålene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider