Gå til innhold

Noen flere som venter en liten gutt i januar?


frk86

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 19.januar,og har fått svar på blodprøven at jeg venter en liten gutt (99% sikkert) så da er det bare å prøve å finne guttenavn.

 

Blir min førstefødte,så gleder meg veldig :) Er 14uker i dag. Noen flere der ute som venter liten gutt i januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar på blodprøven???

 

Kan ma få vite kjønn utifra en blodprøve.. det har jeg aldri hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på blodprøven???

 

Fant litt om det på nett.. men trodde dette va ulovlig i Norge med mindre det er noe arvelig kromosomfeil som bare gjelder et kjønn..

 

Hvorfor fikk du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er student i Spania og her nede er det mulig å ta en blodprøve av meg for å få vite kjønnet på barnet. De finner da dna fra fosteret i blodet,og om det er y kromsom tilstede er det da en gutt og hvis de ikke finner y kromosom er det da en jente! Det er ulike typer prøver,noen kan tas fra uke 7/8 mens den jeg tok kunne man ta fra uke 11.

Dette er 99%sikkert,og det innebærer ingen risioko å utføre prøven,for er jo en helt vanlig blodprøve av meg bare. I Norge er de nok i mot dette pga risikoen for at folk skal ta abort pga kjønnet etc.

Denne prøven tok jeg privat. Men det er også tutine med ultralyd i uke 12 her,og med blodprøve av meg,for å se risikoen for Downs hos fosteret. Jeg syns opplegget og oppfølgingen her nede er helt fantastisk:) Valgte å ta denne prøve fordi barnefaren ikke har mulighet til å være med på rutineultralyden i Norge når vi kan få vite kjønnet,så da ville vi vite det sammen på forhånd istedenfor :)

 

Håper dette svarte på spørsmålene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det mest sannsynlig gutt. Var på tidlig ul i uke 12 og da var det helt tydelig til tross for at det var tidlig å anslå noe. Gynekologen sa at hun aldri hadde sett det så tydelig så tidlig før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn fra før? Når er terminen din? Blir koselig med gutt,har kjøpt et par lyseblå ting siste uka,så nå virker det enda mer virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg var på ordinær ul i går da jeg var 18+6 og vi fikk helt klart se at vi venter en liten guttebaby. Der var jordmora 100% sikker, noe vi også var etter å ha fått sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir en januargutt her! Ul i dag, og der så vi at det stakk ut en liten snabel, he he. Ny termin 4. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter en gutt vi også :)

Ikke fått fastsatt termin ennå, det får vi på UL på torsdag, men antar mellom 17. og 19. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har termin den 7 januar og vi venter også en liten gutt. vi har ei litta prinsesse på 10 mnd fra før av så dette passet bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Hei. Kan man finne ut kjønnet ved og ta blodprøve.. hmm, har jeg aldri hørt før.

 

Jeg venter også en gutt i januar, har termin 2 januar ;)

 

Også min førstedødte så blir spennende.

 

Theresepa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha en gutt den 10 Januar, dette blir vår nr 2, da vi har ei jente på 2,5 fra før :) Hun gleder seg veldig til å bli storesøster, og er med på mesteparten av planleggingen hun og :)

Syns det er vitkig å inkludere barn man har fra før, når det kommer et nytt lite barn til verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også lillebror, har ei snuppe på 2.5 fra før så det blir stas.Termin fredag 13 : o O januar!! he he men anser det som en lykkedag ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

lillebror i magen her,å termin 5januar :)

 

*krysser fingerer* at man holder ut til over nyttår da storebror kom på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk se på ordinær-ul at vi venter en liten prins den 29.jan :D

Han var så absolutt ikke sjenert når vi skulle se etter kjønn, lå å spriket så flott med bena, og JM kommenterte at det der er i hvertfall ikke noen navlestreng ;)

 

Har handlet inn litt av hvert allerede i blått, så nå håper vi virkelig ikke at det er sett feil ;)

barnevogna er mørkeblå med lyseblå detaljer, ikke bare bare å bytte den hvis det viser seg og være feil heller siden vi kjøpte den brukt :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...