Gå til innhold

soving - baby 9 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa vår har egentlig alltid vært en drøm når det gjelder soving på natten.. (dagsoving er en annen sak - typisk halvtime sover,..)

Men nå i det siste - siden hun var ca 8 måneder har sovingen på natten blir bare dårligere og dårligere. Det tar ofte lang tid og mye hyling før hun roer seg (før bare la vi henne, sang en nattasang og så lå hun og koste seg i senga til hun sovnet av seg selv..) og hun våkner ofte flere ganger i løpet av natten. Ofte tar det lang tid før vi får henne til å sovne igjen på natten også..

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å endre denne situasjonen.. eller om det i det hele tatt er noe jeg kan gjøre? Har hørt mange si at de ofte tuller litt med søvnen rundt 8.9 måneders alder - betyr dette at det ikke er noe særlig vi kan gjøre med det? Og at det mest sannsynlig går over av seg selv?

Sørger alltid for at hun spiser godt før hun legger seg -så er temmelig sikker på at problemene ikke skyldes at hun er sulten.

men kan det være en løsning å kutte ned på dagsovingen? Vi har nylig kuttet fra 3 til 2 lurer i løpet av dagen, og det har også ført til at hun sover lengre lurer. Dette har vel igjen ført til at hun egentlig sover mer nå i løpet av dagen enn før (nå sover hun gjerne 1,5 + 0,5 time, mens før sov hun alltid 3x30 min). Noen som har kuttet ned til 1 lur allerede ved 9 måneders alder?

Hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...