Gå til innhold

Kvalm = jente, eller?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med mitt tredje barn :D Vi har to gutter fra før og bestemte vi ønsket oss et barn til. Det er akkurat det samme om vi får gutt eller jente, men vi er vell skjønt enige om at det hadde vært koselig med en liten jente denne gangen. Jeg var ikke kvalm i mine to forrige svangerskap (lite symptomer generellt) og jeg er ikke kvalm denne gangen heller. Jeg har veldig ømme pupper, er litt trett og har litt hodeverk, men ikke noe som plager meg. Da kommer spørsmålet ;)

Er det noen der ute som har fått jente og ikke vært kvalm i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare svare på denne selv om jeg ikke vet kjønn enda, for jeg trodde det bare var tull dette med at man var mer kvalm med jenter enn med gutter. Det gjelder selvfølgelig ikke for alle, men i en studie så var det faktisk en signifikant forskjell. En overvekt av de som ventet jente led også av hyperemesis (de var mer kvalm enn resten).

 

Rent statistisk skal jeg da altså vente jente nå, siden jeg ikke var kvalm i det hele tatt med gutten vi fikk forrige gang, og jeg nå går kvalm fra morgen til kveld :-P

Skrevet

Uff, kvalm høres ikke bra ut! Du får satse på at det går over etter hvert :) Lykke til!

Skrevet

Da er jeg helt motsatt av statistikken i alle fall. Fikk gutt forrige gang og var kvalm morgen som ettermiddag og kveld i flere uker og var 30% sykemeldt tom uke 14 pga dette. Denne gangen var jeg veldig kvalm en ukes tid (rundt uke 7) utenom det har jeg bare vært småkvalm innimellom, men ingenting av plagsom karakter. Og denne gangen er det jente.

Skrevet

He he he Ja, det er vel slik det som regel er, så jeg ble jo rimelig overrasket over at det faktisk var en statistisk signifikant forskjell. Men statistikk er nå en gang statistikk da ;-) Blir spennende å se hva det blir på oss denne gangen. Hadde jo vært koselig med jente, men gutten vi har er så kul at jeg tar gjerne en til av det også :-)

Skrevet

Venter nå nr3 og har hatt/har hyperemisis for 3 gang. Kastet opp fra unnfangelse til fødsel hver gang. (Tar det for gitt at det ikke blir bedre de siste 4 ukene nå...). Har 1 av hvert kjønn fra før av, og venter gutt denne gangen. Vært like dårlig alle gangene.

Skrevet

her er det nok ingenting som tyder på at jeg blir dårligere av edt ene eller andre..

 

spydde døgnet rundt med eldstejenta fra uke 7-23.. hadde hyperemissis og skulle vært innlagt..

 

nå er jeg i uke 21 med nr to, er akkurat like gårlig, spyr så jeg sprenger blodårer i øynene.. dette er en gutt.. vill ikke si jeg har det så mye bedre denne gangen selv om vekta ikke raser like fort..

Skrevet

jeg var mere kvalm med jenta enn nå som jeg går med gutt :)

Skrevet

jeg var kvalm i mine to første jentesvangerskap. i mitt 3.svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt og trodde selvsagt at det måtte være gutt. det viste seg å komme en jente da også ;) nå er jeg gravid med gutt og var kvalm, så dette er det ikke hold i etter mine erfaringer ihvertfall!

Skrevet

Med første var jeg litt kvalm i noen uker, og det var jente. Denne gang ikke antydning til kvalme, men får jente denne gang også :)

Skrevet

spyr meg igjennom tredje svangerskapet her... Begge kjønn fra før, og venter gutt denne gangen. Ingen forskjell på kvalmen!

Skrevet

Jeg spydde både med nr en og nå med nr to, og jeg venter nå gutt nr to.

Skrevet

Har hatt akkurat de samme tegnene, symptomene og plagene med begge kjønn.

Skrevet

Ja, jeg tror at kvalme er et tegn på jente. Stemmer iallefall for meg.

Første svangerskap spydde jeg hver dag frem til uke 12, fikk jente. Svangerskap nr 2 var ikke kvalm en eneste gang, fikk gutt. Svangerskap nr 3, har ikke vært kvalm en eneste gang, så jeg er helt sikker på at jeg får gutt nå. Blir spennende å se om jeg får rett :-)

Skrevet

Venter gutt og spyr enda! Er i uke 34 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...