Gå til innhold

Mammapermisjon: hvor mange dager i uka er det normalt at søskna er i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker litt å ha sønnen min i bhg 80% mens eg er ute i mammaperm. Men hva er normalt? Ser at det er noen som har barna i bhg 100% når di er hjemme i permisjon, sikkert greit det og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 40 % i barnehagen,altså to dager. Det var egentlig litt lite for ungen sin del,3 dager hadde vært passe synes jeg. Blir lett kjedelig å bare gå hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hjemme med lillebror hadde vi 100% barnehage, men tenkte at jeg skulle levere sent og hente tidlig sånn at storesøster skulle få mer tid med meg og lillebror, men fikk bare "kjeft" når jeg kom for tidlig, så det gav jeg opp. :-) Hun er superaktiv og elsker å få ut masse energi i barnehagen.

Så det viktigste er nok hva som passer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 2 1/2 skal begynne i barnehage først nå. Han skal ha 80 % plass. Hadde egentlig tenkt han skulle ha 60 %, men var kun 80 som var tilgjengelig. Grunnen til redusert plass for vår del var at det ikke skal bli for stor overgang, siden han har vært hjemme med meg helt til nå. Satser også på korte dager. Men ser nok også an hvordan det går.

 

Har forøvrig baby på 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har hatt 100% plass.

 

Har hatt kortere dager og lav terskel for å være hjemme ved forkjølelse o.l. Tatt fridager for å besøke mormor, bare være hjemme og kose seg når det har vært skikkelig grisevær osv. Men i utgangspunktet full plass.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi behold den 100% plassen hun hadde og brukte den slik det passet oss.

 

Hvorfor ikke gjøre sik dere mener det passer for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 100% plass til søskena frem til sommerferien startet (babyen ble født i slutten av februar) ,men når de starter i bhg. etter sommeren igjen har vi redusert til 60%, så da skal de være der 3 dager i uka resten av permisjonstida. Ble anbefalt å ikke ha midre enn 60 % ....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 100% bhgplass til storebror, men blir nok en del kortere dager og fri av og til. Syns det var greit å beholde plassen, vet jo ikke hvordan lillebror blir. Om han får kolikk o.l, da kan det være greit å ha muligheten til å ha storebror i bhg hver dag og heller gi han kortere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100%. hun kjeder seg hjemme med meg hele dagen...ikke dårlig samvittighet for det. har lavere list for hjemme ved litt puslete form kontra når vi begge er i full jobb:) det føles bra å kunne gi babyen full oppmerksomhet den tiden også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...