Gå til innhold

Jenta mi på ca 9 uker blør rundt halsen når jeg

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vasker henne med våt klut. Hun har melkerester og gulp inne i foldene hver dag, men etter å ha vasket henne blør hun.

Hva kan jeg gjøre?

Synes det lukter usj, både i halsfoldene og bak ørene. Det ser ut som det væsker seg bak ørene.

Kan det være sopp?

Går dette over snart?

Hs sa jeg skulle smøre på inotyol, men det har altså ikke hjulpet.

Stakkars jenta mi. Er jo sårt og det svir nok når det er åpne sår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig. Her fikk pjokken ett langt rødt sår pga det.

Bare husk å vaske vekk alt av skit og melkerester hver dag og ha på talkum/babypudder evt. potetmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POTETMEL i foldene vil holde det tørt. Vask det bort forsiktig med bomull og vann/olje. Inotyol er egentlig en helt fantastisk salve, men den er også litt sterk. Så kanskje du kan ha på inotyol om kvelden også ellers bruke potetmel. Det med ørene vil helt sikkert ordne seg bare du husker på å vaske og tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hs sa at lege ikke var nødvendig.

Potetmel anb hun ikke i åpne sår, men hvis andre har gjort det med hell, da gjør jeg det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så viktig å huske på at disse foldene er så utsatte, men et tips er faktisk potetmel, det tørker ut skikkelig. Og det kan høres ut som sopp så jeg ville dratt til legen i dag! Og har ikke legen tid, til helsestationen, og skulle de være borte så ville jeg dratt til nærmeste hudsalong og hørt med dem der. De er hudspesialister og skal kunne dette. Men potetmel tørker ut huden. OG fra nå av inntil at huden blir bedre så bruker du ikke såpe. Og du gnir ikke når du tørker henne. kun "klapp" trykk tørking. Du burde la det få tid til å bli bedre men jeg ville sjekket henne og gjort en skikkelig rengjørings rutine morgen og kveld og hatt potetmel eller noe annet middel på i løpet av dagen. Hvem sa du skulle smøre med inotyol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hs sa jeg skulle bruke inotyol. Jeg har heller aldri brukt såpe, bare bittelitt shampo når jeg vasker håret hennes.

HI

Men potetmel skal jeg prøve først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...