Gå til innhold

Se hit! Ang bleieslutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra barnet deres sluttet med bleier til det klarte å gi beskjed om at det må på do å tisse.

Knerten her gir foreløbig beskjed akkurat i det han tisser eller når han har tisset. Når han skal bæsje gir han beskjed i god tid, så der har han ikke hatt noen uhell i det hele tatt.

Han sluttet forresten på lørdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sluttet på lørdag, og du vil han skal klare å si i fra nå alt? Eller..

Her gikk det ca 2 uker før tulla klarte å si i fra at hun måtte tisse, så vi rakk doen. Det tar tid å lære dette, og det tar tid å klare å kjenne igjen at "nå må jeg faktisk tisse, da må jeg si i fra". Er bare å fortsette, minn på ungen din hver gang, at h*n må si i fra tidsnok, så dere rekker do/potta. Kan være en fordel å la h*n tisse på potte i starten, ha den altid i nærheten, så da er det raskt om å komme seg på plass før uhell, ettersom det går bedre, overfør det til å tisse på do.

Skrevet

Nei, forventer ingenting. Han skal få ta det i sitt eget tempo. Var bare ute etter å lese andres erfaringer rundt det. Er ikke noe press her i huset.

Men han har gitt beskjed to ganger i dag med god tid til å rekke do, så det går rette veien i hvertfall. Gir beskjed i god til når han skal bæsje og.

Ser ikke noe poeng i å bruke potte først, like greit at han venner seg til doen med en gang. Lettere å få han til å gå på do når vi ikke er hjemme da. Er ikke potte over alt vet du og da er det like greit at han er vandt til å bruke do. Og får han velge selv velger han do, så da er det jo egentlig greit! :-) Har enda ikke hatt tisse uhell når vi har vert ute og han syns det er stas og få gå på do andre plasser.

Skrevet

Sluttet også på lørdag. Eller rettere sagt: Vi tok av ham bleia ;-) Han har i dag sagt ifra om at han må tisse. Dvs, det har kommet litt i buksa, men så har han husket på det og knepet igjen og tisset resten på potta. Bæsjen er det verre med. Han har litt potteskrekk og heldigvis skjønner vi at noe er på gang og tar av ham buksa, for her er det bare å følge etter ham med potta omtrent til det tvinger seg frem ;-) I dag sa han imidlertid ifra flere ganger, men han klarer ikke å slappe av og sette seg på potta og bæsje når han merker det. Han kastet seg imidlertid i dag over potta da han ikke klarte å holde seg lenger og alt kom på rett sted :-) Masse ros, applaus, is og sjokolade! Regner med at mye går seg til ila de neste dagene.

Skrevet

Vi prøvde for noen mnd siden men da endte det kun i uhell, så vi fannt ut at hun ikke var helt klar enda. Nå prøver vi igjen og det går supert. Hun sa ifra fra første stund... men sier "jeg har tissa!"... men det betyr "jeg må tisse" ;) Da har vi tid nok til å få henne på do

Skrevet

Jeg tok ikke av bleie før de hadde sagt at de måtte på do selv med bleie på. Har ikke hatt et eneste uhell med minste, eldste hadde 1 uhell første uka.

Skrevet

Sluttet ikke med bleier før ungene var i stand til å si fra om at de må på do, hvis ikke mister det jo litt av hensikten.

Skrevet

1844, hvor lenge ventet dere da om jeg tørr spørre?

De må jo få litt tid på seg til å lære å si i fra, noen uhell må man regne med i starten. De er jo tross alt vandt til å kunne tisse når de vil og hvor de vil.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...