Indigo 08-10-13 Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Misforstå meg rett, men nå har det gått litt over 10 mnd siden fødsel og mensen er fortsatt ikke kommet tilbake. Og jeg er ikke gravid igjen!! Forrige svagnerskap kom den tilbake etter ca. 8 mnd. Da sluttet jeg med nattamming ved ca. 6 1/2 mnd. Denne gang nattammer jeg fortsatt (2-3 ganger om natta), kanskje det har noe å si.? Noen som har gått lenge uten mens?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 hehe, jeg begynner å lure på det samme gitt 10 mnd siden fødsel her også, og null mens. Vet at jeg ikke er gravid, så regner med at det skyldes at jeg fortsatt ammer en del. Sier de ikke at det kan gå opptil et år uten mens etter fødsel da? Sjekket på nett nå, og finner at 8-12 mnd er helt normalt når man ammer, og for noen enda lenger.
Babyønske �� Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Det er nok ammingen som gjør det, og spesielt nattammingen. MEd førstemann ammet jeg en del, både dag og natt, til han var godt over året, og jeg fikk ikke mensen igjen før 12,5 mnd etter fødselen. Den var også en del uregelmessig de første 4-5 mnd. Nå er det 12 uker siden jeg fødte nr 2, og har allerede hatt 1 mens, denne gang har jeg hatt litt mindre melk, så det er nok årsaken, til tross for at jeg har fullammet,(har bare gitt flaske med mme en gang i blant.) Jeg har fått opp melkemengden siste ukene, og har ikke hatt antydning til eggløsning/mens igjen, så den er nok uregelmessig enda.
A_K Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Stemer det at du har en baby på 8 mnd som nattammes 2-3 g? Er det vanlig? Bare lurer, siden min lille på 2 mnd nattammes kun en gang...
Indigo 08-10-13 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2011 Ok, greit å høre at det kan ta sin tid, heldigvis:) Er ikke utålmodig, men når den stadig uteblir lurer man jo litt på hvorvidt man er gravid igjen... Normalt eller unormalt med 2-3 nattamminger er vel øyet som ser. Har hatt en nattavvenning light med null pupp ml. 24 og 06, men etter ferietid har ting sklidd ut igjen.. Har ikke orka å ta opp kampen, og da gjør jeg det lettvint for å få lillegutt til å sove igjen. Men NÅ er det slutt;) Rett på nattevakt om noen dager, så da er det dessverre ingen pupp tilgjengelig... Gutten min sov forøvrig stort sett natten igjennom de første 3 mnd, uten pupp. Når de blir større blir de som regel mer krevende...
minhj Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 Hei! Tror det er veldig individuelt når en får mensen tilbake. Da det var gått 21 mnd siden jeg fikk førstemann hadde jeg fremdeles ikke fått tilbake mensen. Ikke noe jeg savnet, så tenkte ikke så mye på det før jeg ønsket å bli gravid igjen. Gikk til akupunktur og da kom mensen tilbake etter kort tid.
magica fra tryll Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Heldige dere!! Her kommer mensen tilbake som en klokke etter 6 uker hver gang til tross for fullamming,-om natta og det hele!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 hehe, jeg signerer deg der, Høne Pøne- de blir ikke akkurat enklere med alderen nei, ihvertfall blir de 100 ganger mer bestemte og bråkete hvis de ikke får viljen sin... (og når vi prøver å unngå å vekke hele huset, og storesøster spesielt- ja, da tyr man til enkleste løsning til tider;)
A_K Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Så mest sannsynlig kan jeg bare nyyte nå at lille frøkna sover fra 09-4-5, og forberede meg på mer nattevåk??? Trodde det var omvendt jeg... Skjønner jo at de blir mer krevende på dagtid, men trodde de fleste fikk et mer stabilt søvnmønster etterhvert, og ikke verre??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 tja, det er vel nokså individuelt dette her, men begge barna mine har hatt urolige perioder om natta ved tannfrembrudd og utviklingssprang (særlig rundt 8-10 mnds alder), samt ved barnehagestart og sykdom generelt... Så her går det litt opp og ned egentlig, med gode og dårlige faser om hverandre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå