Gå til innhold

Utdrikkingslag, 30årsdag og andre alkohol "feller"! Hva gjør man?


Alh07+12+14

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd siden oktober 2010, ble jeg endelig gravid da jeg testet i juni. Gleden ble kortvarig, og hadde en spontan abort 14 juni i uke 7. Nå, 5 uker og 1 dag senere, er jeg atter gravid, og har tatt utgangspunkt i SA'en som varte som en vanlig mensen,bare med litt ekstra smerter, og funnet termindato 22.mars.2012. Nå var jeg invitert og hadde betalt utdrikkingslag lørdag som var. Å dårlig unnskyldning som antibiotika, vondt i hodet, eller "jeg må hente min mor på flyplassen" kan ikke funke.

 

Kjøpte derfor alkoholfri vin, helte over på alkoholinnholdige vinflasker, og gikk å drakk på denne "saften" fra 10 om morgenen, til 23.00, når jeg var sliten å bare ville hjem. Neste helg venter en 30 årsdag. Må vel gjøre det samme igjen. Er bare 5+1 og siden jeg sist endte i en SA, vil jeg nødig fortelle det til folk. Men har noen andre noen gode unnskyldninger på lager?

 

Gratulerer til alle her inne forresten.. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer selv:) Dumt vi skal være så opptatte av hva alle andre drikker.

Jeg var selv i utdrikningslag, var ikke gravid da, men var prøver. De var så sykt mange som lurte på hvorfor drikker du ikke, enda flere ikke drakk selv. Jeg ba de passe sine egne saker.

 

Man må ikke ha en unnskyldning. Går man på a.b så går man på a.b. Da kan man ikke drikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, tror bare jeg ville sagt at vi er prøverer derfor ønsker jeg ikke å vanskeligjøre sjangsene våres denne md.. eller noe sånt? Da lyger man ikke, og men får heller ikke oppfølginsspørsmål om man er gravid eller ei. At man går på ab er jo en grei å ta, men jeg ville sagt at man prøver og dermed koset meg med alkoholfri vin eller clausthaler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort er å helle alkoholfri vin på vanlig vinflaske.

Skylde på at du ikke vil ha drikke til maten, blir så fort full el dårlig av det. Har også ved et par store fester hatt med eplemost som jeg har lagt i kjøleskapet og fått typen el en annen alliert til å hente "øl" til meg. Dagen etter vil ingen sjønne hvem som drakk eplemost. Eplemost med kullsyre vel og merke;) Syns den alkoholfrie vinen er så vanvittig søt...

Har også skyldt på barnevakten dersom jeg er stuptrøtt og ikke vil drikke så mye, kan ikke ta shots og velkomstdrink osv. Vil ikke bli så full for må hjem til barnevakten litt tidlig og tross alt stå opp dagen etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner egentlig at jeg blir litt sint av at alle skal blande seg så mye opp i hva man drikker eller ikke drikker på fest. Selv setter jeg aldri spørsmålstegn hvis andre ikke drikker alkohol, ikke legger jeg så mye merke til det heller.

 

Jeg har bestemt meg for at hvis noen spør meg, vil jeg svare at jeg har bestemt meg for ikke å drikke alkohol en periode. Det er jo også helt sant:) Noen vil kanskje likevel være frekk nok til da å spørre om jeg er gravid. Vet ikke hva jeg svarer da, det avhenger vel av hvem det er.

 

Dette burde ikke vært et problem. synes alle som nå selv er i denne situasjonen husker det og ikke selv blander seg i andres drikkevaner senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips jenter. Ja er merkelig at vi legger merke til det på den måten, men når det er venner man omgås ofte, så vil jo de merke hvis det blir avvik i rutinene.

Og det er ikke nødvendigvis frekt å spørre om man er gravid, bare ren nysgjerrighet, selv om de kanskje ikke har noe med det å gjøre. Kanskje det gir de en god følelse av å vite at du er gravid, fordi de kanskje prøver selv eller lignende. Hehe, vet ikke hvorfor det forsvaret kom, men tror ikke de fleste som spør mener å være frekk.

 

Vi prøver å holde litt skjult, utenom de nærmeste, at vi prøver, nettopp for å slippe "hvordan går det me prøvingen" hver gang man treffer noen. Så kjenner det ska bli godt å endelig få sluppet det ut. " JEG ER GRAAVID" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg holder faktisk på at det er frekt å blande seg i om noen er gravid eller prøver å bli det, når vedkommende helt tydelig har valgt å ikke si noe selv. De fleste som er her er vel gravid, men jeg kjenner flere som har prøvd fortvilet i mange mange år uten å ha lyktes. For dem har det vært tøft å bli spurt stadig vekk om de ikke skal ha barn snart, eller om de er gravid. særlig etter mange mange mange SA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har vært gravide eller prøvere selv vet ikke hvordan det er å bli spurt og få misstanken rettet mot seg. Grunnen til at mange av oss ikke ønsker å si det er at en ikke ønsker å stadig bli minnet om at ønsket ikke gikk i oppfyllelse denne gangen heller, og når det først har gjort det; at det er fortsatt noen uker igjen før du føler deg sikker på at den har tenkt til å bli!

 

Men samtidig må også VI huske på at alle rundt oss spør fordi de faktisk bryr seg om oss og bare ønsker å få være en del av gleden vår!

 

Derfor er det egentlig viktig at vi som opplever det nå husker følelsen av spørsmålene neste gang vi ser en som ikke drikker, men som vanligvis ville gjort det...

 

Jeg skal selv i et 30-års lag nå snart, og da må jeg nok fylle på en tom vinflaske slik som sist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt tankegangen din frk-fryd. Men kjenner jo selv stikket i magen da det ikke gikk denne gangen heller, man husker den negative testen, oppgittheten, og smerten etter SA. Da er det jo klart man lett kan bli irritert på vedkommende som skal blande seg.

 

Men er også enig i at vi må tenke litt på hvordan det er for de som spør også, kanskje har de vært gjennom det samme, og vil bare gi en klem, eller kommentar for å si at de er der. Eller de har aldri vært borti lignende, og forstår ikke hvordan det kjennes.

 

Skal i bryllup den 27 august, er da 10+4, så er nesten så jeg lurer på å si det da. Eller hvertfall til brudeparet ( som også er familie) slik at man slipper en til kveld med "late drikking".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører! Ikke noe diskusjon - pluss at jeg er veldig populær når festen er over og folk kan sitte på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småting: Hehe ja er en fantastisk uunnskyldning, og har brukt den flere ganger i prøveperioden, men når man er i utdrikningslag der man har betalt for og leid inn en buss som transport gjennom dagen, følte jeg dette var vanskelig =P. Og da 30 års dagen ska holdes hjemme, er det også litt vanskelig å si det da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...