Gå til innhold

Hvordan leger dere desembermammaer opp permisjonen?


Leeloo76

Anbefalte innlegg

Legger dere den opp som om om dere ikke får bhg plass før aug. 2013, eller satser dere på at det ordner seg før det (er vi i det hele tatt garantert plass i aug 2013 forresten, da er det jo nye ettåringer som skal inn)?

 

Sist trengte jeg ikke tenke på det, men nå begynner jeg å bli litt stressa, 47 uker lønn+litt kontatntstøtte skal holde 7-8 mnd ekstra... Slik jeg tenker nå er at jeg tar ut 100% i 35 uker, har 16 uker ulønnet permisjon (der ti uker dekkes inn av at jeg sparer 20% av lønna de første 35 ukene), innimellom tar jeg også ut 5 uker ferie som feriepengene dekker. Så tar sambo ut gradert permisjon og jobber to dager i uka, jeg håper min arb.giver kan gå med på en hjemmekontordag i uka så jeg kan jobbe 80% disse 20 ukene, i tillegg har vi kontantstøtte etter ett år. Så blir det nye fem ferieuker i 2013 og så håper jeg mamma kan stille opp noen uker på slutten (hun er pensjonist fra høsten). Jeg tror min arbeidsgiver kommer til å bruke bemanningsbyrå slik at jeg kan komme tilbake tidligere hvis vi skulle få plass før.

 

Jeg vet jo at det finnes mange alternativer, med familiebarnehager, dagmamma etc., mister man plassen i køen hos kommunen hvis man benytter et tilbud de ikke har på sine lister (familiebarnehager og dagmamma)? Vil ikke risikere å bli sittende lenge med en plass som ikke fungerer (eks. for langt unna, dårlig opplegg el.), da får vi heller sutte på totten noen mnd.

 

Noen som har noen lurerer måter å gjøre det på rent økonomisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...