Gå til innhold

Baby som sover om natten og ingen kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg ganske så uvanlig! Jeg føler alle har aktive barn i magen om natten? Min lille gutt er derimot stille hele natta! Han kvikner som regel til en liten stund etter jeg har stått opp! Er det noen andre med rolige barn om natten? Men jeg syns at det er vanskelig å finne mønster på han, da det varierer veldig hvor aktiv han er fra dag til dag! Skummelt syns nå jeg. Så over til til de omtalte kynnerene alle har! Jeg har ingen. Ikke en eneste en! Tror jeg da! Nå er jeg bare 32+4, men opplever at de fleste har det lenge før det! Er det noen sammenheng mellom kynnere og når babyen kommer? For hvis det er det, så kommer lillegutt til å bli der inne for alltid!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei min baby er også rolig om natta, det har hun vært stort sett hele tiden, føler vi våkner sammen på morgenen eller når jeg spiser frokost :) koselig! Men de sier jo at det ikke har noe å si i forhold til døgnrytmen når de kommer ut, så det blir jo spennende å se! Er veldig varierende med aktivitet her også, synes også det er skummelt, men begynner å bli litt mer vant til det nå, så lenge du kjenner liv hver dag så er nok alt bra :) Og har forstått det slik at noen kjenner ikke kynnere, andre har mye (jeg har mye) og at det også er fullstendig normalt, han blir nok neppe der inne for alltid likevel :-D hehe.

Skrevet

sånn er det her og.. er 34+1 idag og er først den siste uka jeg har merka noe særlig liv på natta. er mye på morraen og kvelden nå, men det er først nå jeg begynner å kjenne rytmen på denne babyen. kynnere? sjeldent, har merket det når jeg har bært klesvasken fra 1 til 2 etasje her,da blir magen plutselig knallhard.. men utenom så er det dårlig med det.

har faktisk ei venninne som aldri hadde kynnere med de 3første-kun med 4.mann og hun ble født laangt over termin,så det tror jeg ikke har noen sammenheng..

Skrevet

Jeg har termin i dag og har har kun kjent babyen om natten de gangene jeg har vært våken, men har aldri blitt vekket av sparkinga eller lignende, slik alle andre snakker om. Tror nok babyen er våken selv om vi sover også, bare at vi ikke kjenner alle bevegelsene. De sier jo at vi kun kjenner 1/3 av babyens bevegelser.

Alle jeg kjenner klager også over hvordan babyen sparker i ribbeina, men det har jeg heller aldri opplevd. Har følt et "press" mot ribbeina, men aldri noe sparking. Har vært på flere ultralyder hvor jeg har sett en aktiv baby, så alt er bra, tror bare den er veldig snill med mammaen sin :)

Når det gjelder kynnere, så har jeg hatt de siden 6 mnd og nå er de ekstreme, så kynnere har ingen sammenheng med når babyen kommer. Kynnere er bare livmoren som trener til fødsel, så min livmor er veeeeeldig godt trent, hehe :)

Skrevet

Ikke vær redd, han kommer nok!

Mitt første svangerskap var også slik, rolige netter, og ingen kynnere før de siste få ukene før fødsel :)

Og han kom 3 uker før!

I dette svangerskapet blir jeg derimot vekket titt og ofte, og kynnere har jeg hatt fra uke 14..

Skrevet

Jeg hadde det slik. La ikke merke til kynnere før helt på slutten og da var de ikke vonde i det heletatt. Magen bare ble hard og da skjønte jeg at jeg nok hadde hatt de en stund uten å vite det! Gutten min sov 6-7 timer i strekk fra første natt, så du kan og være heldig :-)

Gjest Mafan
Skrevet

Jeg er uke 40 nå, og har aldri våknet eller blitt holdt våken av babyen om natten. Siden baby er estimert til å være 4 kg så er den også ganske stor, og jeg kjenner bevegelse godt! Men om natten sover hun med mamman sin, har gjort det hele tiden og gjør det fremdeles.

Skrevet

Må si jeg kjenner meg igjen her. Er 32 uker på vei, og kan ikke si at barnet i magen holder meg våken på natten. Kjenner litt bevegelse før jeg sovner. Så sover hele natten, og våkner utvildt neste morgen. Har ikke funnet noe mønster eller for når barnet er våken, noen dager er fulle med aktivitet andre er veldig rolige. Og kynnerene, aldri opplevd en eneste en. Men var på UL i dag, fikk vite at alt var som det skulle. Så min konklusjon blir vell at vi egentlig bare er litt heldige:)

Skrevet

jeg har ikke hatt noe spes kynnere i det hele tatt tror jeg, er i uke 39 nå. Blir heller ikke våknet om natten av babyen, den sover når jeg sover :)

Tenker siden jeg ikke kjenner noe som helst omtrent at han aldri vil komme og at de må sette meg igang....

Skrevet

Det er nesten som det er jeg som har skrevet det innlegget:) Er akkurat 33 uker i dag. Kjenner nesten ingenting på nettene. Har ikke funnet noen spesiell rytme på når har rører seg utenom når jeg spiser og når jeg har sittet el. ligget en stund, men ikke til noen spesielle tidspunkt nei... Spurte jordmor i dag og hun sa at så lenge jeg kjente liv hver dag så var ikke det med spesiell rytme noe å si. Har vært bekymret jeg også. Kjenner at magen blir hard av og til, men sånn som kynnere er beskrevet med rytmiske sammentrekninger har jeg ikke kjent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...