Gå til innhold

Får jeg lite i barnebidrag??? Aner ikke hva "normalen" er..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tre barn, to på skolen og en går i barnehage, og får 3200,- i bidrag. Jeg har hovedomsorgen, han har dem annenhver helg og av og til ei natt i uka. Jeg betaler forsikringer, barnehage, klær og det meste de skal ut på.. Jeg går på arbeidsavklaringspenger, mens eksen har en normal eller kanskje litt lav inntekt. Lurer på om jeg egentlig får litt lite???, men samtidig så har han egentlig ikke råd til å betale noe mere heller... han har aldri vært særlig økonomisk av seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har bidraget blitt regnet ut, og hvem krever det inn? Er det regnet ut av NAV og de krever det inn, så er det nok rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barnehage og SFO så dekker ikke bidraget en brøkdel av det det koster og du sitter igjen med å betale størstedelen slik de fleste med hovedomsorgen gjør.

 

Om han betaler for lite er vanskelig å si uten at man vet hva han tjener, om han har flere barn osv. Prøv bidragskalkulatoren på nav.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan det være lurest å få barnebidrag gjennom nav, da slipper man å lure om det er for lite man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er han selv som har regnet på det, så jeg aner ikke...Han betalte 4600,- i starten, men så fant han ut at han antagelig hadde regnet feil på det. Jeg vet ikke hva han tjener egentlig, og synes det er slitsomt og tar for mye energi å drive og regne på det selv. Har vurdert å be NAV om at de regner på det, men da må vi vel betale for det begge to?

Jeg får jo dobbel barnetrygd og overgangsstønad, så jeg klarer meg der jeg leier akkurat nå, men skulle gjerne visst om jeg egentlig kunne fått mer. Han har ingen flere barn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er penger som skal komme barna deres til gode. Du er dumsnill som tar hans ord på hva han tjener og hva han mener at han skal betale.

Ta det gjennom NAV. Det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hele er vanskelig egentlig. Han er min beste venn, har ikke mange, så vil helst ikke ødelegge det. Han har ny dame, så er bare vennskap ;) Jeg vil jo at barna skal ha det greit når de er hos ham og at han skal overleve, men samtidig så vet jeg at han alltid har vært en som helst skal ha det nyeste, beste, dyreste osv. Og jeg vil jo ikke at han skal bruke penger som våre barn burde hatt på den nye dama og hennes barn. Og jeg leier i dag et sted som er for lite og dårlig, er på utkikk etter noe bedre å leie eller noe rimelig å kjøpe, men da kommer nok økonomien min til å bli en helt annen også...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at han tjener bedre enn det han gir inntrykk av og betaler for lite i bidrag.

Så du må slutte å surre, få ut finger`n og ta bidraget gjennom NAV. Det er ikke noe mer å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...