Gå til innhold

Hadde du blitt fornærmet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenk deg at din nabo ringer på døren for å fortelle at mens ditt barn var hjemme hos dem (i lek med nabojenten) så forsvant det penger hos dem. Det var 500kr og om du kunne være så snill å snakke med barnet ditt. Du snakker med barnet ditt som ikke vet noe om pengene.

Ville du blitt fornærmet over i det hele tatt måtte ta opp en slik sak med barnet ditt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hadde blitt fornærmet. Føler jeg har oppdratt mine barn til ærlighet og at det å stjele, lyve etc er totalt uakseptabelt.

Når det kommer til penger som forsvinner i hjemmet så er det vanligvis hjemmets egne barn som er skyldig, eller at man har forlagt pengene. Hender noen stjeler fra andre, har opplevd det selv en gang, men da er det gjerne barn som har had endel problemer tidligere. Den som stjal fra meg var et nabobarn jeg forbarmet meg litt over fordi det tydeligvis hadde endel problemer hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke fornærmet. men det kommer kanskje litt ann på hvordan naboen kom med dette budskapet også da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan dette ble lagt fram. Om barnet mitt ble utpekt som den eneste mistenkte, hadde jeg blitt illsint. Om mitt barn var en mistenkt blant flere, altså at hun innså at det kunne være hennes egne barn likegodt, hadde jeg ikke blitt sur for det, bare sagt at jeg skulle ta en prat, men ikke kunne skjønne at h'n skulle finne på noe slikt, at h'n skjønner utmerket godt forskjellen på sitt og andres ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt fornærmet, så lenge naboen hadde kommet og spurt på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så absolutt ikke fornærmet. Det spørs jo selvfølgelig på alderen på barna, men tror nok jeg hadde gjort det samme selv... Hvis jeg var HELT SIKKER på at ingen av mine barn hadde tatt de, eller jeg var HELT SIKKER på hvor jeg hadde lagt de.

Men som det vimsehue jeg er, så hadde jeg nok selv forlagt de en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...