Gå til innhold

Hvor mange barn skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nummer 2 i oktober, og etter en veldig krevende spedbarnsperiode tenker jeg egentlig at jeg ikke orker dette en gang til. Men samtidig har jeg liksom alltid tenkt at jeg vil ha tre barn, og tross for at jeg er så sliiiten, på grensa til utslitt, med hodet fullt av bekymringer, med søvnmangel de luxe osv osv, så klarer jeg ikke si sikkert at dette er siste gang.. Merkelige greier!

Noen flere i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også nr.2 i fjor, og føler meg til tider helt tygd og oppspist og sliten. Men vi er over den verste kneika heldigvis;-) Ønsket meg alltid 3-4 barn, men nå syns jeg det holder med 2! Veldig praktisk, også har vi vært så heldige at vi fikk en av hvert kjønn. Så tror jeg kan skrive under på at vi er ferdige med produksjonen. Noen jeg kjenner sa det samme, men når barna var 5 og 7 år, ville de plutselig ha en til. Så man kan aldri si aldri, følelser kan endre seg... Men jeg tviler sterkt!

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt tre, men tror ikke jeg får med samboer på det, dessverre... Han vil ha to. Jeg satser imidlertidig på at vi får en jente til, for han ønsker seg sånn en gutt at da tror jeg at jeg får han med på nr 3!!! Hihi!

Skrevet

Vi har lyst på iallefall 2, sannsynligvis 3 :)

Vi har en gutt på 10 mnd nå, og har lyst til å prøve på nr 2 om et års tid, slik at det ikke blir mer enn 3 år mellom dem hvertfall.

Og så får vi se åssen det går, også kanskje nr 3 kommer etter det igjen. Har alltid sett for meg at jeg skal ha 3 barn :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Vet ikke jeg :) Vi venter nr 2 nå, termin 14 mars. Samboeren vil gjerne ha 3, jeg vet ikke hvor mange jeg vil ha, så vi får ta det som det kommer :)

Skrevet

Vi har to jenter, og vet at samboer har jo lyst på gutt, hehe. Når jeg tenker meg ordentlig om så er konklusjonen at jeg orker egentlig ikke en til graviditet, fødsel og barseltid osv, men man har jo en tendens til å glemme hvordan alt var, og jeg kommer garantert til å gå i "fella" igjen ;) Men hvis det ikke blir gutt 3. gangen så fortsetter vi ikke til vi får gutt, som min samboer fleiper med at vi kan gjøre. UAKTUELT!! =D

Skrevet

Vi fikk også nummer 2 nå i høst, og jeg synes det du over her skriver om å føle seg "tygd, oppspist og sliten" var ganske så dekkende for hvordan jeg ofte har følt meg det siste året- med krevende baby (high need deluxe), og 2-åring i tillegg... Meeeen, jeg tenker at nummer 3 skal og MÅ vi få, jeg har jo tross alt utrolig lyst på et barn til, og må vel kunne klare meg gjennom enda en slitsom spedbarnsperiode. Bare ikke riktig enda hehe, vi blir nok å vente et par år ja, minst- selv om det mest ideelle sånn søskenmessig sett er vel å få dem tett, så har vi noen batterier som må lades opp litt igjen først gitt :P

Skrevet

Vi har 3 barn,to gutter og ei jente. Og her stopper det:) Har alltid ønsket meg 3 barn og vært så heldig å fått 3 friske og nydelige barn så er kjempe fornøyd!

Føler meg til tider som jeg er tygd og spyttet ut igjen,men det går i perioder. Slitsomt når man har en baby i tillegg til en gutt på 4 og 10. 4 åringen krever ganske mye selv om han klarer mye selv. 10 åringen krever ting på en annen måte som oppfølging på aktiviteter,skole,LEKSER,kjøring hit og dit. Men er verdt hvert eneste sekund:)

Merker det spesielt godt når mannen er ute å reiser at jeg blir ganske sliten av å være hjemme med 3 barn alene over lengre tid. Dagene går i ett! Når vi hadde to barn følte jeg liksom at jeg fikk litt mer tid til meg selv,men nå kan jeg ikke huske sist jeg var ute alene bare på butikken.Har alltid med meg en av barna. Syntes overgangen fra 2 til 3 var ganske stor. Men det kan jo være pga det er 6 år mellom nr 1 og 2. Nr 2 og 3 er det 3 år imellom og da krever de jo litt mer:)

Så blir ingen nr 4 her i gården:) Kunne jeg valgt en gang til ville jeg utvilsomt gått for 3 barn igjen:)

Skrevet

Vi har nett fått ein gutt no som er 1 måned og 5 dager. Eg har sagt at barnet ikkje skal vere enebarn og at eg vil ha to. forhåpentlig blir det jente neste gang, visst ikkje så har eg lyst til å prøve ein gang til og da blir 3 barn til slutt. Men min mann seier at det er nok med 2 uansett kva det blir, for så vidt er eg enig, men eg ville gjerne prøve ein gang til i håp om å få begge kjønn. Men det vil tiden vise, eg nyter iallfall denne tida som eg har med det første barnet mitt.

Er no lykkelig for eg har fått noko som eg har ønsket meg ein stund.

Skrevet

Vi har tre, en gutt og to jenter. Minstejenta er 12 uker, og vi skal absolutt IKKE ha fler. Det har vært utrolig slitsomt denne gangen, og er det fortsatt. Mye styr med mating, sykehusinnleggelse osv. Jeg er møkksliten, og håper hver dag at vi snart kommer over denne kneika.

Skrevet

Jeg har alltid sett for meg at jeg vill ha 2 barn, forholdsvis tette i alder, akkurat som broren min og jeg. Men nå er jeg usikker på når jeg er klar for å utsette kroppen og psyken for dette igjen. Graviditet og fødsel gikk forsåvidt bra, graviditeten var en koselig tid for meg, unntatt helt på slutten. Men jeg regner med at bekkenløsningen kommer til å bli hakket verre med nr to, så da sliter jeg med å løfte/bære vogn og eldstemann, holde meg i form osv. Tenker derfor at 3 år imellom ville vært ideelt for meg. På den andre siden er jeg over 40 på fet tidspunktet...

Skrevet

Vi er ferdige nå, etter å ha fått tredjemann for 3 uker siden. Vi har dem ganske tette alle 3. Eldste er straks 4 år, mellomste 19 mnd og, altså, minste 3 uker...;)

Skrevet

Vi har nå en gutt på 10 mnd. Ønsker ihvertfall ett barn til, sannsynligvis 2 :)

Jeg har alltid sett for meg at jeg skal ha 3 barn, men samboer har sett for seg at han skal ha 2, så vi får se ;)

Skrevet

Jeg har to, ei på 2,4 år og en på 6 mnd og jeg er ferdig! :D storfornøyd med det. Bestemte oss når jeg gikk gravid med nr to at nå er det stopp.

Skrevet

Vi fikk nr 6 for 6mnd siden. Vi har 2 jenter og 4 gutter. De tre minste er gutter, og mannen mener på at vi skal lage ei lita jente til slutt..hehe-Men jeg føler vel kanskje at jeg er fornøyd med graviditeter og vekking om nettene... Men man skal aldri si aldri...;)

Skrevet

Vi har to jenter og har lyst på iallefall en, gjerne to (eller tre-fire:D) barn til. Jentene blir ett og syv år til høsten og vi har lyst på to tette nå. Blir forhåpentligvis ikke så lenge til vi prøver igjen.

Skrevet

Jeg har bare 1 enda, og hun er ikke mer enn 6 mnd. Før har jeg hatt lyst på 3 barn, men etter jeg ble gravid har jeg mer og mer lyst å stoppe etter 2. Har også hatt lyst på nr 2 relativt raskt, men har ombestemt meg der også gitt, nå tror jeg det blir noen år, kanskje 3-4, mellom de 2. Og dette har ingenting med stress og søvnmangel å gjøre, vesla har sovet godt siden dag 1 og er generelt en snill og rolig baby.

Skrevet

Vi har to barn og har alltid ønsket oss tre. Det ønsket har vi begge fremdeles. Jeg kjenner det på meg at jeg ikke er ferdig nå, at familien ikke er komplett.

Skrevet

Jeg hadde en drøm om tre, men nå har vi to og nå er det stopp. Vi har fått en av hvert kjønn, og er lykkelige med utfallet! Minstemann er drøye 2 uker, og jeg gråt av lykke da han ble født - selvfølgelig fordi jeg endelig fikk treffe ham, men også fordi jeg var ferdig med graviditet og fødsel! Aldri mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...