Gå til innhold

Hvordan er økonomien jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lever dere fra mnd til mnd? Sitter dere igjen med en fin sum hver mnd? Har dere mye i verdi (mer enn gjeld)?

 

Føler det er så mange her inne som har flere hundre tusen i banken, eier hus som er verdt langt mer enn dere har i lån osv... Er dere bare jeg som ikke eier noe og som sparer lite (max 5000kr i mnd)?... Føler meg fattig samenlignet med flere andre her inne..

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi 10 000 kr å leve på når alle regninger og lån er trekt. så vi lever fra mnd til mnd. vi sparer 300 kr til hver av ungene imnd og 300 til oss selv i mnd, det er det vi får til på en inntekt + studielån.

 

vi eier hus da, som vi har 1,4 mill i lån på. og en bil til 200 000.

 

håper jo det skal bli bedre til neste år, når jeg er ferdig med permisjon og kan begynne å søke meg jobb, nå som jeg er ferdig med utdanningen min =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er endelig på en opptur. Etter flere år med å leve fra lønning til lønning, kan vi nå endelig begynne å fylle opp sparekontoen. Vi sparer til hus og håper på en større bolig til høsten. Vi sparer 20 000kr i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år levd fra måned til måned. Men har brukt det jeg har hatt lurt, og sitter i dag(20 år etter) med hus og lite lån, en bil jeg betalte kontant(12 år gammel, men god). Og huset har økt med ca 1 million i verdi de årene jeg har bodd her.

 

Du er ikke fattig om du klarer å spare. En har ikke alt med en gang, men en jobber mot sine mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2,2 mill i gjeld. Verdier (hus + 2 biler) for ca 3,5 mill.

 

Sparer 600 kr i måneden, velger heller å betale ned lånet, det lønner seg for oss. Skulle det knipe en dag kan vi alltids låne opp på huset og trenger ingen fet sparekonto (har flexilån).

 

Lever fra måned til måned og har lite eller ingenting igjen på lønnskonto når ny lønn kommer inn. Men har felles regningskonto som vi overfører litt mer penger enn vi bruker til hver måned, så vi har en liten buffer der om vi skulle trenge en bilreperasjon, ny vaskemaskin e.l.

 

Vi har også hver vår personlige ekstrakonto som vi har noen få tusenlapper på i tilfelle vi skulle få lyst til å unne oss noe ekstra, disse pengene sparer vi av våre egne "lommepenger", jeg kan sette over alt fra ingenting til 500 kr i måneden til denne kontoen.

 

Vi er i slutten av 30-åra og har vel en ganske gjennomsnittlig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...