Gå til innhold

kan man spise alle typer is i utlandet som gravid? u/t


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjorde det, men det er ikke helt anbefalt å spise is. Du bør holde deg til de innpakkede typene, og så spørs det hvor du er i verden.

 

Jeg var i Hellas, og spiste kuleis. men det er ikke anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne det?! Skal du være hysterisk så hold deg unna isbiter i drikken. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at man bør holde seg unna soft-is og kule-is sånn generelt sett i utlandet - gravid eller ikke.

 

Nå skal det sies at sverige også er utlandet - men spiste kule-is der i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke det anbefalt? Har jeg aldri hørt noe om. Virker som om enkelte ikke skjønner at kvinner går gravide og får barn i utlandet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har bare med ukjent bakterieflora for oss i Norge å gjøre. Det er vanligvis ikke farlig, men kan være farlig for oss som ikke er vant til samme bakteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest det et sted at man ikke bør spise is. På matprotalen står det at man skal være forsiktig med retter, hvor det er brukt rå egg. f.eks desserter.

 

Men det er så mye rart... Kommer nok til å kose meg med sorbetis i varmen :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enkelte skjønner ikke at man kan bli syke av bakterier man ikke er vant til.

Det er pga. egg og fare for salmonella skal ikke gravide spise iskrem i utlandet. I Norge er det ganske strikte rutiner og regler for rensing av iskremmaskiner, for hygiene ved kuleis og hvordan dette skal oppbevares. Men det er ikke alle land som er like nøye verken med rensing, hygiene eller med oppbevaring. Og derfor blir også mange nordmenn syke når de er på ferie i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På matportalen så virker det som det dukker opp nye ting stadig, så forsvinner det etter et år for da finenr man ut at det ikke er farlig. Skal man følge alle anbefalinger /ikke anbefalinger til enhver tid, blir man jo sprø og er jo nesten mer opptatt av å sjekke hva man spiser enn å faktisk nyte svangerskapet. Sunn fornfut er alt man trenger og holde seg unna det opplagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...