Gå til innhold

noen som har erfaring med jobb på fådelt skole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har søkt jobb på en fådelt skole. blir 1-3,kl i ett. noen som kan si litt om hvordan det er lagt opp på deres skole.noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har. Jeg hadde 8. og 9. klasse sammen. Det var lagt opp til rullerende planer slik at alle kom seg gjennom alle kompetansemålene, men gjerne på ulike trinn. Så alle hadde samme undervisning i alle fag, men vi krevde litt mer refleksjon og evne til å se årsak-virkning hos 9.klassingene enn hos 8.klassingene.

 

En kollega hadde 1. og 2. klasse, og sa at største utfordringen der lå i norsk, matte og engelsk. De andre fagene kunne i stor grad løses som jeg beskrev over. Men å drive opplæring i å lese og skrive med 1. klasse samtidig som en skal videreutvikle 2. og 3. klasse var visst en stor utfordring. Regner med skolen din har en plan for dette, det er jo ikke første gangen noe slikt skal løses. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jobbet i 5-7.kl på fådelt skole og det fungerte som du beskriver.

har vanskelig å se for meg hvordan kabalen med norsk matte og engelsk skal løses på så lave trinn. men kanskje jeg er heldig at det er deling i noen timer i uken i basis fagene. det hadde vi på den tidligere skolen min. hadde samlet klasse i rle, nat, samf , musikk, kuh

 

 

noen som har erfaring ang fådelt i 1-3klasse med å løse norsk matte engelsk floken=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i praksis på en fådeltskole. Der hadde førsteklassingene "egen" undervisning i norsk og matte. Ellers var det meste felles. Engelsk hadde vi i samlingsstunda. Det var veldig positivt. Tror ofte det er større forskjeller i en "normalklasse" med 25 elever, enn det var på 10 elever i den gruppa vi hadde. Så startet vi med det helt enkle hver gang før samtalen ble mer og mer avansert. Tror det var bra for alle, rett og slett.

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang vikar på fådelt skole, og hadde alle fra 4. til 6. trinnet i rommet. Hadde plan over arbeid de ulike skulle gjennom, men måtte jo passe på å tenke alder på de enkelte. Dette går jo mye på det sosiale også.

 

Jeg er ikke lærer, men fikk spørsmål om å stille opp fra en lærer som kjente meg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...