Gå til innhold

Drukningsulykker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er relativt mange som drukner i Norge i forbindelse med bruk av fritidsbåter. Nå er det mye snakk om at det må settes inn resurser for å redde flere liv, men jeg lurer virkelig. I en veldig stor andel av sakene er en eller flere av faktorene stor fart, ikke redningsvest og alkohol med i bildet. Da er det så selvforskylt at selv om det er synd for de etterlatte bør vi kansje bare innse at de får få lov til å ta livet av seg.

 

En annen måte kansje å få noen til å ta til vettet er å inføre objektivt ansvar på sjøen slik som på land. Har du ikke ansvarsforsikkring bør alle betale for skade og eventuell redning selv. Alkoholbruk og annen uvettig oppførsel burde gjøre at forsikringselskapet automatisk kjørte regress for å få i gjen pengene sine. Jeg tror mange ville bli mer forsiktig om de forsto at de kunne bli økonomisk ruinert om de ikke utviste forsiktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg forstår bare ikke argumentene mot et påbud av redningsvester/flytevester fra de som skal kunne passe på(politi/kystvakt osv). De sier at de ikke vil klare å være overalt, og ei heller sjekke. Hvorfor ikke? De kan da redde noen, eller?

 

De klarer jo å passe litt på fyllekjørere på land, så hva er problemet?

 

Bruker en ikke flytevest(minimum), så bør en heller ikke vente mye hjelp...... Og har en drukket alkohol, så skulle det vel vært som med bilkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vesentlig forskjell mellom land og vann er at det ikke er veier på vannet. Det er derfor veldig enkelt å kjøre rundt en kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...