Gå til innhold

Ååååååå! Hersens lastebilsjåfører!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at de som driver med transport må fram med det de har i lasten. Men nå har det blitt sånn at jeg omtrent sitter med hjertet i halsen hver gang jeg er ute å kjører, i frykt for å møte på nok en kamikazesjåfør.

 

Senest i sta måtte jeg bråbremse midt i rundkjøringen og holdt på å få en inn i bagasjerommet, fordi en lastebilsjåfør ga blanke i vikeplikten og kjørte i stor fart rett ut i rundkjøringen. En annen dag møtte jeg en som hamret gjennom et kryss på rødt lys, så alle de med grønt måtte vrenge til side.

En annen gang ble jeg forbikjørt av en trailer som bare kjørte avgårde i midten på E-18, på en tofelts- strekning. Slik at alle andre måtte legge seg ut på veiskulderen. Var det noen som ikke så han og flyttet seg i tide, bare tutet han og kjørte i vei.

 

Jeg har mange flere opplevelser på lager. Dessverre.

 

Jeg har en sterk mistanke om at de, akkurat som den største bølla på skolen, gjør det bare fordi de er større! Duster skulle aldri fått kjøre bil, hverken av det ene eller andre slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og enda får ikke lastebilsjåførene ha kamera som sender filmen til arbeidsgiver, og det er datatilsynet som nekter.......

 

Du vet vel litt for lite om transportbransjen, regner jeg med? Største skrekken til lastebilsjåfører er nemlig å møte småbiler som tror de eier veien alene. Og de som vil ta selvmord, og møter lastebilen front mot front for å få det til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger vel ikke å vite mer om transportbransjen for å se at det er mange lastebilsjåfører som skaper farlige situasjoner i trafikken.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derforjeg nevnte det med kameraene. Det hadde gjort at hver enkelt sjåfør hadde blitt mer forsiktig, i tillegg til at det hadde vist hvem som er ansvarlige ved ulykker mellom lastebil og personbil.

 

Forstår ikke helt datatilsynets tanker her. De mener det blir for mye inngripen i privatlivet til de enkelte.

 

Lastebilsjåfører ønsker et slikt kamera, men ingen andre forstår behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle ha tid til å se igjennom alle de filmene?

Sjefen deres har neppe tid, og heller ingen andre.

 

Ut fra andre diskusjoner på nettet vet jeg at trailersjåfører er så stolte fordi de frakter varer til den og den butikken, og uten dem ville ingen fått mat for eksempel...

Men på den annen side kan man jo poengtere at hvis ingen hadde produsert/dyrket maten, ville de ikke hatt noen mat å frakte!

 

Jeg synes ikke om at en yrkesgruppe oppfører seg som svin fordi de mener at DE er viktigst.

Jeg er ikke HI, men er helt enig. Er dessuten enig i at det er synd på trailersjåfører som får en liten personbil i fronten, men disse blir sikkert sykemeldte. Det er dem som kjører frekt på veien, vi er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...