Gå til innhold

Kaffe!


Le83

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vert ekstremt kaffeavhengig! 6-8 kopper for dagen! Som førstegangs gravid vil jeg jo selvsagt gjøre alt riktig, så i begynnelsen prøvde jeg å kutte kaffen. Det skjønte jeg fort at jeg bare kunne glemme :-) Søvnig, hodepine og forstoppelse! Nå drikker jeg 2-3 kopper i løpet av morgen/ formiddag, og føler meg vel med det. Men i tillegg så drikker jeg et par glass cola zero innimellom fordi det hjelper mot kvalmen. (ikke hver dag)

Jeg har lest og hørt så mye forskjellig, noen sier det ikke er skadelig i det hele tatt, mens andre steder leser jeg at man omtrent ikke skal røre koffein...

 

Noen erfaringer? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at 2-3 kopper kaffe daglig vil ære skadelig, men har lest at man ikke bør overdrive inntaket.

Selv var jeg nok like kaffeavhengig som deg, gikk rundt med kaffekoppen til alle døgnets tider. Det har vært null problem for meg å kutte ut kaffe etter at jeg ble gravid, for nå synes jeg rett og slett at kaffe er ufyselig. Blir uvel av å lukte på samboerens kaffekopper, stakkars mannen som fortsatt synes kaffe smaker himmelsk :-)

Rart hvordan man kan forandre seg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har også hørt en skal holde seg vekke fra koffein. Når jeg fortalte det til mor og min farmor, så kunne ikke de skjønne det.. Når mor gikk gravid med meg og mine brødre så drakk hun masse kaffe...Hun elsker det. Og som hun sier, vi har ikke fått noe meen etter det. Samme med farmor når hun gikk gravid med far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt med måte tror jeg, litt kaffe gjør nok ikke noe, men man bør ikke få i seg for mye koffein, og da gjelder dette såklart te og cola og andre koffeinholdige drikker. den siste der med at mor og bestemor reagerte for det var det ikke snakk om før synes jeg ikke helt holder, med all respekt, på den tiden jeg ble født (begynnelsen av 80 tallet) hadde fødeavdelignen eget røykerom... og som lita satt jeg baki ei boble på 4 hjul som ikke engang hadde sikkerhetsbelte, det var heller ikke pålagt dengang.. det betyr ikke at det dermed er greit å røyke, eller ha barna usikret i bilen, selv om det ble faktisk folk av meg og ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...