Gå til innhold

Hvorfor er det alltid HI's feil?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært her inne noen mnd nå, og det er en ting jeg la tidlig merke til.

 

Uansett hva trådstarter ber om råd for eller føler for å lufte, ender det opp med at hun får en storm av meldinger MOT seg.

 

Eksempel:

 

Har hun ikke lyst at barna skal reise/ligge borte - er hun overbeskyttende og hønemor.

 

Ønsker hun avlasting/at besteforeldre skal engasjere seg mer - er hun egoist som aldri burde hatt barn, "du visste hva du gikk til da du valgte å få barn".

 

Mener hun at mannen gjør for lite hjemme/med barna - er hun en masekjærring som fortjener at mannen er utro/går fra henne.

 

Sier hun at mannen er flink i hjemmet og med barna - er hun en bitch som har lagd dørmatte av mannen sin.

 

Synes hun at mannen ikke bør drikke alkohol rett før/etter fødselen - er hun også bitch - og fortjener at mannen stikker.

 

Synes hun at mannen ønsker for mye sex - er hun frigid, lat, egoistisk og fortjener også at mannen finner det han ønsker andre steder.

 

Ønsker hun mer sex - krever hun for mye av den stakkars mannen, og er helt sikkert ikke sexy og fristende nok for han.

 

Osv, osv....Hvor blir det av søstersolidariteten? Hva med å støtte og backe opp litt? Selvsagt kan man være uenig, men jeg reagerer på at uansett hva HI søker råd for, blir hun syndebukken.

 

Er det pga dårlig selvfølelse hos dere som skriver inn at dere må rakke ned på andre. Føler dere at dere vokser litt da?

 

Kan noen svare tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler om at når man er anonym kan man gi så mange drittsvar man vil. Det er det som er så trist. Mange skriver sine historier her inne for å være anonyme fordi de ikke vil vise hvem de er - da vil folk svare akkurat som de vil eller ikke kan i virkeligheten. Jeg tror mange bak anonym har et jævlig liv og vil føle seg bedre.

 

 

Dessverre ser jeg det er ofte likt på skravlesiden. Før var det ekstremt, da de "gamle" var her. De "gamle" kunne gjøre som de ville, mens nykomlinger eller ukjente/upopulære nick fikk gjennomgå.

 

Det er tragisk. Dette er foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå synes jeg du tar feil HI !!

 

Hehe, nei er helt enig med deg ;) lite støtte å finne inne på anonymforum generelt, men enkelte er veldig hyggelige her da, bare at de forsvinner i mengden av besserwessere og folk som alltid skal komme med et eller annet bitchete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, hi!

 

Damned if you don't and damned if you do, sies det.. Her inne blir det feil uansett hva man gjør :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig jeg også!

 

Stakkars deg om du stiller et spørsmål her inne, da må man forberede seg på usaklige, sure, frekke og nedlatende kommentarer. Men heldigvis er det også mange snille og hjelpsomme jenter her :)

 

Tror de som sitter å rakker ned på andres problemer mest sannsynlig sliter med mye selv, det, eller så sliter de med enorme fritidsproblemer.

 

Mange trykker og leser et helt innlegg bare for å si; "for et dumt spørsmål!", eller" hørt om google eller??" "er du dum eller", heheh man må nesten bare le av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tråd!!! :)

 

Jeg tror de som stadig rakker ned på andre enten innerst inne er misfornøyde med livene sine selv og er misunnelige på andre. Eller at de har liten selvtillit og prøver å hevde seg selv ved å rakke ned på andre.

Eller de rett og slett er ondskapsfulle, noe som ofte bunner i en av de to andre grunnene ovenfor...

 

Det har vært flere slike tråder i det siste hvor folk er leie av alt det negative som skrives...

 

Jeg er så enig - la oss få frem mer søstersolidaritet og omtanke for hverandre! Dette skal være et positivt forum - og det er VI som styrer.

Vi får si fra tydelig hver gang vi kommer over disse andre og evt melde fra til moderator, så tenker jeg det blir mindre negativitet etter hvert.

 

Det beste vi kan gjøre er å være saklige og hyggelige selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg Hi!

S kjedelig når man faktisk ber om råd på en anonym tråd, og ber snilt om folks erfaringer og tips, så får man bare dritt tilbake. Folk kan virkelig være grusomme her inne, og er KUN ute etter å lage faen. Det oppdaget jeg og tidlig....

 

Heldigvis så finnes det noen som tar trådene seriøst og prøver å hjelpe med svarene sine. Men merker jeg av og til skulle gitt en ørefik eller to til folk som kun er ute etter å lage kvalme her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det dreier seg mer om at de fleste av oss henger oss mer opp i de neggative tilbakemeldingene enn de positive. Om 10 av svarene støtter HI, 5 svar er nøytrale og 4 svar er kritiske til HI oppfatter mange det som om "alle" vil ta HI. Vi må huske at det er mange mennesker her inne og det vil nesten bestandig være noen som er enige med HI og noen som ikke er det.

 

Det er også mye enklere å engasjere seg i en sak der du ikke er enig med HI enn der du bare kan skrive "Enig med HI".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i de svarene du gir eksempler på her altså... Hvis HI synes mannen gjør alt for lite etter han har vasket gulv, lekt med barna, gått tur med hunden, vasket klær, men ikke tar oppvasken med en gang, så kan jeg lett si at det er å overreagere. Men om det er slik at gubben ligger på sofaen å later seg uten at det er snakk om skiftarbeid eller sykdom og lignende, ja da er jeg enig med HI i det aktuelle "syteinnlegget".

Og dette føler jeg at jeg kjenner igjen i de aller fleste andres svar her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske ny her, men har lagt merke til det allerede. Så blandt annet at det var ei som spurte hva hun mente med at hun kalte mannen "herren i huset", om han var sjefen hennes. Snakk om å misforstå eller være blond. (stokk dum!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne med glede. jeg har også bitt meg merke i dette. uansett hva det måtte gjelde.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt enig. Utrolig hva som kan snus til noe negativt her inne! I senere tid husker jeg en dame som var oppgitt over mannen som skulle stå for middagen til familien, men som pågrunn av Tour de France klarte å svi både spagetti og pølser, da satte hylekoret igang! Næmmen stakkars mannen da, måtte jo få lov å se på sporten sin, er jo bare TF en gang i året (i tre uker!!!), og siden han var så fantastisk snill å prøve å lage middag måtte HI absolutt ikke kjefte på han. Det virker som de fleste her inne har menn som ikke deltar i familielivet, og hver ting de gjør skal roses i skyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...