Gå til innhold

Hvor mye får barna deres (10 -12 år) i bursdagsgave?


whitestripes

Anbefalte innlegg

Jeg synes mange barn får veldig dyre gaver og mye penger i bursdagsgave. Min sønn ønsker seg Iphone eller tilsvarende mobil. Det er utelukket. Jeg tenkte å gi han penger, kanskje 1000 kroner. Han får også penger av besteforeldre og tanter og onkler. Da kan han heller kjøpe seg den mobilen han får råd til. Evt. kjøpe en rimelig telefon og få råd til noe annet også.

Hvor mye får deres barn? Og hvor mange barn har du? Jeg har 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste blir 9 år, så det er jo et år yngre enn 10 år da. Han får vel gave fra oss for rundt 1000 kr kan jeg tenke meg. Kommer litt an på hva han ønsker seg. Neste år får han en dyr gave av oss, da skal han få egen pc, men det blir det samme med alle barn, altså at de skal få egen pc når de begynner på mellomtrinnet. Ellers tenker jeg ca 1000 kr er mer enn nok. Vi har fire barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger det gjerne mellom 500 og 1000 kroner, av og til mer om det er noe spesielt.

 

F.eks fikk 7-åringen sykkel til 3000,- da han hadde bursdag sist, det har med interessen hans for å sykle å gjøre. Når man sykler så mye som han, og mye i skogen kan han ikke ha en tung sykkel, han må ha en skikkelig en.

Det trenger ikke være likt hver gang, de andre ungene kan fint få en gave til 500 samme året som en av de andre har fått en dyr, dette jevner seg ut på sikt.

 

10-åringen min fikk pc på 10-års dagen sin, dette er noe som tvinger seg frem i forhold til skolearbeid også.

En kjempedyr mobil er ikke aktuelt, det må han spare til selv. Han har en helt kurant mobil han har fått av oss, vil han ha noe mer eksklusivt må ha spytte i med egne sparepenger.

 

Vi har fire barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 barn og bursdagsgaver ligger gjerne på 500-1000.- og til jul har vi ofte gitt rundt 1500.- litt avhengig av om det er noe spesielt de trenger/ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...