Gå til innhold

lurer helt ærlig på hva alle dere "etter boka" mødrene gjør hvis...


<3 duracellkanin <3

Anbefalte innlegg

dere leser 2 forskjellige ting i to forskjellige bøker???

hvordan velger dere da hva som er rett?

 

for dere kan jo ikke akkurat ha så veldig høy inteligens selv siden dere alltid må gjøre det som står i bøker..

 

stoler dere ikke på dere selv? på deres egen sunne fornuft?

 

hva om dere har to bøker der det står om tepper foran vogna f.eks?

og i den ene står det at dere må AAALDRI, uansett omstendighet, ha teppe foran vogna.. mens i den andre står det at desom det er god lufting og et lett teppe så går det bra..

 

hvordan velger dere da???

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant påstand om at folk som leser bøker er dumme. Det stemmer dårlig overens med generell forskning.

 

Men siden du spør; dersom det står forskjellige ting, så forhører jeg meg gjerne med min kjære svigermor eller fornuftige venninner.

 

..og du føler deg kanskje litt truffet av hele teppe-foran-vognen-debatten? Det er helt greit, men du kan ikke forsvare deg ved å si at de som gjør så godt de kan er dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser jeg enda en bok, for da må det nødvendigvis bli to mot en. Da kan jeg skryte av at jeg følger anbefalingene de aller fleste ekspertene er enige i ;)

 

Merkelig ting å henge seg opp i synes jeg, de fleste av oss klarer da kombinere sunn fornuft og anbefalinger fra ekspertene.

 

Hvor i alle dager har du det forresten fra at de som leser bøker er dumme og ikke kan ta sine egne beslutninger?

 

Må le litt av sånne som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget ditt, og jeg må innrømme at jeg gjør irriterende mye "etter boka". Jeg har nå et barn på noen mnd, og et stort barn på 8 år. For 8 år siden følgte jeg ingen bok, og det var heller aldri noen kjent sak at det fantes noen "bøker" man kunne lese om hvordan ta vare på babyer. Jeg gjorde som mamma og storesøstre rådet meg til. Det har så langt gått veldig bra :)

Mens nå derimot er jeg helt hysterisk, og livredd for å gjøre noe feil! Jeg har jo for svarten gjort dette før, så jeg burde ha stolt mer på meg selv. Men det gjør jeg altså ikke,, det står altfor mye skriverier alle veier, og man får informasjon på helsestasjon hvordan det skal gjøres for å unngå eks. allergier, overoppheting, krybbedød, at man må amme lengst mulig, hvordan man skal få trygge og sunne barn osv.. blablabla. Jeg kjenner jeg koker oppi hodet!!! Jeg vil jo bare det beste for barnet mitt, så jeg gjør liksom det som er anbefalt for å si det sånn.

Så nå har jeg bestemt meg for å stole mer på meg selv, og heller ta imot gode råd, dersom jeg lurer på noe. Jeg tar GJERNE et helsteppe foran vogna for å holde borte den verste sola. Jeg følger med på barnet, og det er en stor glipe hvor det slippes inn luft.

:)

Takk for et spark i ræva HI :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke EN ENESTE gang i innlegget står det skrevet at dere er "dumme"!!!

hvor får dere det fra?

nei jeg bruker ikke teppe foran vogna! men jeg gjør mange andre ting som sikkert IKKE er etter noen bok..

og jeg driter i allefall i hva andre gjør!

bortsett fra når folk begynner å rakke ned på andre. da blir jeg irritert!

også går det en jævel i meg som sier jeg bør ta igjen litt ;)

 

jeg forstår bare ikke hvorfor folk skal irettesette alle andre hele tiden?

kan ikke folk få gjøre som de vil?

 

sunn fornuft er det beste UANSETT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunn fornuft er bra det, men da skal den også være sunn og fornuftig. Å gjøre som det passer en selv er ikke sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"..for dere kan jo ikke akkurat ha så veldig høy inteligens selv siden dere alltid må gjøre det som står i bøker.."

 

Å, beklager HI, du mente altså ikke at dette samsvarer med å være dum?

Synes DU fremstod som litt bedrevitende jeg. Det er mange måter å få frem poenget sitt på, uten å ty til den tonen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker instinktene mine, for å svare på det du spør om.

 

Om jeg leser to forskjellige ting, så bruker jeg instinktene mine. Om det er forsket på noe osv. så bruker jeg det av nyest data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...