gledebarnet2 Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Er i uke 36. Her går det opp og ned. Varierer periodevis. Noen dager er det godt med aktivitet i magen- kjenner sterke spark og glidende bevegelser. Men så kommer det noen dager med mindre liv, nesten ingen spark , litt glidende og sakte bevegelser...kan det være normalt? Hvordan er med deres bevegelser i magen?
Cocopuffs Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Jeg er også i uke 36, og har det på samme måte Kjenner mye bevegelse hver dag, men noen dager er det mye kraftigere enn andre. Er ikke så mye spark lengre, er trangt inni der.. Mer at hele magen bølger liksom
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har det likt. Er 38+6 i dag. Har lenge vært mye roligere i magen enn før, men har vært til kontroll (vanlig kontroll) og alt er bra med babyen. De sover mye på slutten, og det er dårlig plass. Men du SKAL kjenne babyen hver dag, helst flere ganger, men ikke forvent de store krumspringene! Om du er bekymret så ring selvfølgelig føden, men vær litt tålmodig først, prøv med kald cola, is, jus eller lignende. Ikke alltid jeg får reaksjon av det heller, men plutselig kvikner den til og magen hoppper litt hit og dit, og så blir det stille igjen. Og så hikker den en del ganger om dagen
zassy☆ Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Er 32+2 og synes det er skummelt at det varierer sånn. De siste dagene f.eks så har det vært mye liv, mer enn normalt liksom, og så nå i dag nesten ingenting..blir småstresset av det og håper det ikke er noe galt, men føler ikke jeg kan ringe jordmor hele tiden heller..men har jo kjent litt i dag, men det er veldig lite da :/ Håper bare hun har det bra der inne!!
gledebarnet2 Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2011 Takk for svar, godt å høre at det er flere som opplever variasjon i bevegelsene, da er det nok ganske normalt. Det er alltid liv der inne, hver dag og noen dager oftere enn andre. Men jeg syntes bare at de periodene med mindre aktivitet var rare, det gir seg liksom , men så tar det opp igjen og babyen sparker som vanlig. Kjenner mange kraftige spark i de aktive dagene:) men ikke i de "stille" dagene...
gledebarnet2 Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2011 Jeg tror jeg har det ganske likt, zassy... Vært mye på UL, men alt viser seg til å være normalt. Jeg synes det er litt rart at de bevegelsene varierer så veldig og går opp og ned, enten er det dager med mye liv eller noen dager med mindre liv...ikke så veldig jevnt liksom...
zassy☆ Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 Ja jeg ser egentlig på meg selv som en person som ikke er overnervøs av meg, men pga alt som har skjedd den siste uken så kjenner jeg at jeg blir påvirket, før tenkte jeg: Det er sikkert ingenting, nå tenker jeg at kanskje er det noe ettersom det har skjedd andre ting :S Men akkurat nå når jeg sitter å skriver så kjenner jeg små glidende bevegelser og jeg blir så glad og rørt Hun har det nok bra der inne, kanskje bare litt sliten i dag, eller vokser mye i dag og trenger å samle krefter? Får prøve å tenke sånn at vi er jo heller ikke like aktive hver dag. Samtidig har jordmoren min sagt at man skal ta det på alvor hvis det er veldig stor forandring. Men kanskje er det normale for oss at det varierer? Da er det vanskelig! Godt å høre at du har vært mye på ul og at alt ser bra ut, da er det sikkert det også Kan liksom ikke spise søte ting hele tiden for å sjekke at hun er der hehe. Men som du sier, godt å se at det er sånn for flere, da er det sikkert normalt
gledebarnet2 Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2011 Ja, det er sikkert normalt:) samtidig som alle babyene er forskjellige, da er det vanskelig å sammenlikne. Men om du går rundt og er veldig bekymret til tider, ta heller en sjekk på sykehuset elr hos JM:) det er godt å få vite at alt er i orden, jeg tar alltid på kontakt med ullevål når jeg føler meg urolig:) lykke til
zassy☆ Skrevet 18. juli 2011 #9 Skrevet 18. juli 2011 Jeg skal på kontroll på sykehuset igjen på torsdag, så jeg venter til da så lenge jeg kjenner liv hver dag Men godt å vite at jeg skal på en sjekk og får forhåpentligvis høre at alt er bare bra Lykke til, til deg også, du har ikke så lenge igjen nå :-D Gleder meg så utrolig til å få henne ut og kunne SE at hun har det bra, hehe.
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 18. juli 2011 #10 Skrevet 18. juli 2011 Er 39+4 og babyen har aldri vært så aktiv før som han har vært nå de siste 3-4ukene! Har hatt noen dager der det er ganske rolig, men så begynner han med turbo-tull igjen.. Veldig rart å kunne se hele magen flytte seg
gledebarnet2 Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2011 He he, så morsomt å høre;) Når den lille her blir turbo er jeg redd hver gang at hun er på vei ut:P det føles slik....at hun prøver å bryte seg ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå