Gå til innhold

Fått mensen for første gang på 3 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svangerskap og hormonspiral etter det. Og nå er den her igjen. Blør som en gris. MEN, jeg skal reise til Hellas på Onsdag. Finnes det noen piller jeg kan ta for og stoppe den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk resept på noen piller når jeg skulle på 3ukers tur til Afrika for et par år siden. Husker ikke hva de heter, men de skulle forhindre at jeg fikk mens-blødninger. Sjekk om du kan få tak i en lege på kort varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de pillene hun andre nevner går på å utsette mensen, ikke på å stoppe den om den først har kommet. Men du kan jo høre med legen.

 

Eller kan faktisk akupunktur hjelpe til å redusere blødningene, virker ofte med en gang selv om det ikke blir helt borte. Hør om du får en hastetime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått deg rett nå så har du vært uten menstruasjon i 3 år, og du har hormonspiral nå? Eller... ?

 

Hvis du har hormonspiral og plutselig har fått mensen etter 3 år bør du sjekke med lege/gynekolog om den sitter riktig og om den fungerer i det hele tatt. For de som mister menstruasjonen med den så er jo det at den kommer tilbake et sikkert tegn på at den har sluttet å virke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har bare vært inne i 2 år, og den er sjekket med ultralyd to ganger (at den sitter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har du sjekket det etter du fikk mensen tilbake igjen?

 

Hvis du med 100% sikkerhet kan si at spiralen sitter på plass, så er det nok helt normalt å blø en god del når en først får mensen etter så lang tid uten. Ikke vet jeg om det stemmer, men det høres fornuftig ut.

Hvis alt er i orden så kan du jo bare ta kontakt med legevakt, gynekologer, eller andre fastleger og forklare situasjonen og se om det er noe som kan hjelpe.

Kanskje du kunne brukt mooncup for anledningen? Så lenge det ikke flyter over så burde det jo være greit på ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle tro det hadde gitt seg en del på to dager, bare å skifte en tampong eller to på flyet dit, så er det over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...