Gå til innhold

Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal sende 3 åringen bort sammen med besteforeldrene..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De skal til sverige i 10 dager. Er foreldrene til pappaen. Vi er ikke sammen..

Syns det er forferdelig lenge for min del. Tror hun vil kose seg, men lurer på om det blir alt for lenge for henne.. Hun kjenner de, men ikke så godt. De bor ganske langt unna.

 

Huff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er jo familie og hun bør jo etterhvert begynne å bli kjent med de. Tenk på barnets følelser fremfor dine egne (at du kommer til å savne henne). Tror nok hun vil få det fint. Hvis det da ikke er andre ting som gjør at du har betenkeligheter rundt å la henne dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier 3 åringen da?

 

Jeg hadde ikke klart det, men skulle ønske jeg var typen som hadde klart det, om du skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mulighet å gjøre en avtale om at du for eksempel henter henne etter 5-7 dager da? Eller evnt at du har en ringeavtale og sjekker ut forholdene da - tenker du at hun har fått nok, kan du hente henne?

 

Enig i at 10 dager er lenge uten foreldrene - men pappaen er kanskje med forresten? Da stiller det seg jo litt annerledes, synes jeg. Men flott med besteforeldre som stiller opp! Og flott at jenta får god kontakt med den siden av familien, selv om foreldrene ikke bor sammen.

 

Lykke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ha henne hjemme da.hvis det er så vanskelig for deg.Da kan dere ha ferie dere to hjemme i ti dager.blir sikkert kjempe hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mødre må slutte å late som om vi er de eneste i verden som kan ta vare på barna våre. Besteforeldrene er sikkert kjempekoselige og det er utrolig bra at de vil bruke så mye av sin fritid på å bli bedre kjent med barnebarnet. Ti dager går fort. Barnet har også godt av å se at det går an å være borte fra mor og fortsatt ha det bra. Dere kan jo uansett snakke på telefon?

 

Hva er alternativ ferie for jenta, utenom denne turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler da ikke om at mor er egoistisk eller at hun tror hun eier barnet. Hadde ikke sendt barna mine, som til og med er større, på ferie så lenge med folk dem ikke kjenner godt.

 

Jenta er 3 år, besteforeldrene bor langt unna noe som tilsvarer at de nesten ikke sees vil jeg tro. Med andre ord kjenner hun dem ikke så godt. 10 dager er lenge for en 3-åring, spesielt i en slik situasjon.

 

Når så dem jenta sist? De har ikke mulgihet til å prøve en weekend tir med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal unne ungen og besteforeldrene å bli kjent jeg, siden de bor langt unna har de dessverre ikke mulighet til å se henne så ofte.

Hun er gammel nok til å snakke hjem på telefon.

Send henne avsted du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over. Dersom det skulle bli problem for jenta, at hun vil hjem/ gråter mye el.l., så kan du vel bare hente henne eller at besteforeldrene kjører henne tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå vite at de skal være borte 2 uker! Huff.. Og jeg som syntes 10 dager var for lenge... Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke være vanskelig, men syns det er for lenge.

 

Har ikke noe mulighet til å hente henne. Er 10 timers kjøring..

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du HI, jeg hadde ikke gjort det. Jenta er bare 3 år gammel. blir annerledes når hun er i skolealder og er trygg på de voksne som skal være med. vi var i syden en uke i sommer og min pappa hadde barna, de kjenner han kjempe godt og er trygge der, men likevel var det tungt for 3 åringen som ikke har tidsbegrep. forsto ikke at vi snart kom hjem igjen. og fordi om hun hadde det fint de dagene, så hadde hun tide på dagen da hun savnet oss masse og var lei seg. jeg var slik da jeg var liten, veldig fort fikk jeg hjemmelengsel, spesielt om jeg ikke var helt trygg på de voksne, og jeg husker enda hor vondt det var å gå der å savne mamma og pappa så fært! Jeg hadde ventet noen år med slike turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke engang med mi ne egne foreldre, som bor fem minutter unna, og som vi ser noen ganger i uka. Ungene mine er ofte der å spiser middag, og henter for oss i barnehagen mi nst tre ganger i uka.

 

De har et ferietur i utlandet, og har tilbudt å ta barna med i ei uke, men det er for lenge for mine unger, og de er tre og fem. Ungene sier at de ikke har lyst uten at jeg er med.

 

Slik er det bare. De kan fint rei se når de er blitt litt større. Når de er klare for å være dømmende borte fra oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det. 2 uker er lenge for en liten en å være borte. Og når du vet at du ikke får hentet henne om hun vil hjem så skjønner jeg deg veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...