Gå til innhold

når forsvinner kvalmen, uggenhet, brekninger, uvellhet???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

usj, jeg er 9 uker på vei. har vært kvalm siden uke 5! jeg er drittlei! jeg hadde gledet meg til å bli gravid, men nå er jeg så lei at jeg holder på å gå på veggene. kvalmen hele dagen, orker ingenting. jeg blir rett og slett deprimert av dette. gråter hver dag, orker ikke besøk. føler jeg bare skyver alle mine nærmeste vekk. kvalmen tar knekken på meg!

jeg orker ikke mer!

 

usj, dagens syte og klage innlegg, men måtte få det ut! jeg spyr- bokstavlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik var jeg fram til uke 11 men da vart det kun morgon kvalmen. Nå er jeg 15 uker og er kun trøtt nå. Håper det blir stopp for deg og snart. Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, nå fikk du meg til å minnes første halvdel av min egen graviditet! :P Jeg var veeeldig dårlig frem til uke 10 eller noe, deretter var jeg fortsatt dårlig helt til uke 17.. spydde av og til frem til uke 22 eller noe.. Årsaken til at jeg ble bedre rundt uke 17 var at jeg sluttet å drikke melk! Kanskje verdt et forsøk? Uansett, hold ut - det blir bedre!!!! Når kvalmen gir seg og magen begynner å vise seg er det kjempestas å være gravid!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste blir bedre etter uke 12. Jeg og en del andre er dårlige gjennom hele svangerskapet.

Da kan du begynne å snakkom å være lei av spying og kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var like dårlig helt til slutten. Gikk "heldigvis" bare til uke 29 da.

Hyperemesis, alvorlig preeklampsi og kraftig bekkenløsning og et hjerte som stopper, usj...ikke noe å trakte etter.

 

Håper du blir bedre snart da, det er vanligere det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen gikk det over da jeg var litt over 5 mnd på vei, da var jeg sykemeldt, bleik og farlig tynn...

 

Andre gangen gikk det over rundt uke 14, så det svangerskapet var mye lettere å komme gjennom.

 

Det vanlige er at det forsvinner når du passerer 3 mnd, så vi får krysse fingrene for at du også opplever det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller aller felste blir bedre i uke 12 - 16 en gang husk det og prøv og tell ned.

 

Høres ut som om det er ditt første svangerskap. Mitt råd til deg er å prøve å legge vekk alle tanker om at "alle andre" har et problemfritt svangerskap og går igjenom dette på rosa skyer. Slik det er for deg nå er det pyton, jeg vet for jeg har vært der... Man hater og man er lei seg fordi man hater noe man egentlig er veldig glad for. Det er lov å ha sånne tanker. I det svangerskapet jeg har nå, som er mitt andre vurderte vi til og med abort. Til tross for at babyen var høyt ønsket og planlagt. Det er tøft og gå kvalm slik og føle seg elendig. Men det er for en begrenset periode.... og om det nå skulle vare utover de første 12 ukene så er min erfasring at kroppen gradevis venner seg til det til en viss grad.

 

Noe du kan prøve er å be om å få kvalmestillende hos legen. Beskriv hvordan du sliter psykisp pga dette og be om å få prøve Afipran feks.

 

Ønsker deg lykke til :) og prøv å ta en dag av gangen.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,jeg føler med deg!! jeg åt kun brødskiver i kvalme perioden...nesten da... Med brunost,leverpostei,syltetøy,prim....osv. Det som funka ene dagen funka ikke neste :S Pyton!

 

Med nr 1 gikk kvalmen over i uke 14. Med nr 2 gikk den over i uke 15 og nå med nr 3 gikk den over i uke 17 :/

 

Lykken er at det går over!!!! :)) Og da er det så deilig! Er nå bare 1 mnd til termin!!! Gleder meg masse til og se baby`n min!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkuratt slik jeg føler det. jeg hater meg selv for at jeg tenker slike tanker om at jeg hadde hatt det bedre om jeg ikke var gravid. selv om jeg virkelig ønsker barnet! ja, det er mitt første svangerskap. har mange venner som nettop har fått barn, og alle disse har hatt problemfrie svangerskap og svevd på en rosa sky som du sier!

 

takk for oppløftende ord:) jeg skal ta det opp med legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur armbånd da? Selges på apoteket og skal hjelpe mot sjøsyke og kvalme ved svangerskap..

Vet ikke om det virker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ganske forskjellig fra person til person... hos meg forsvant den etter uke 41 :-p

 

trøst deg med at du garantert er kvitt ubehagene om 32 uker :)

 

Og du får verdens beste premie for all den dritten du da har vært gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...