Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med naboen min???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i en tettbygd gate og her har vi trivdes i alle 4 årene vi har bodd her,inntil ifjor sommer. Begynte da og legge merke til at denne voksne mannen med egne barn,var ufin med vår sønn. Kjeftet på ham uten grunn,satte ham utenfor ved å invitere andre barn i gata inn på is osv..jeg fikk ofte et gråtende og forvirret barn hjem og ble svært fortvilet..forsøkte flere ganger å snakke med ham men fikk til svar at han syntes vår sønn på 6 var for stor til å leke med hans sønn på 4. Gutten vår hadde andre å leke med,men det fortsatte og eskalerte såppas at gutten vår ikke ville leke i gata lengre. Vi gjorde alt for å muntre ham opp,tok ham med på aktiviteter osv. Så til jul fikk vi en tlf fra barnevernet,naboen hadde meldt oss inn dit anonymt med meldingen : Gutten er lite ute og er utagerende mot andre barn. Dette stemmer såklart ikke,han er jo helt det motsatte. Det beviste vi også og saken ble henlagt ganske kjapt. Men det blir bare værre og værre.. En opprørt nabo fra gaten parallelt med vår, ringte meg igår og fortalte at han hadde vært på døra der og flere og advart mot vårt barn,spredd løgner om oss og ham. Jeg må følge med barnet mitt hele tiden ute i gata fordi han sier ting til ham som at han ikke hører til her,at han er slem osv. Gutten vår skjønner ingenting og blir lei seg. Jeg har kjeftet på ham,blitt sint,hjelper ingenting. Han ler av meg,slår døra igjen foran ansiktet mitt. Dette er fælt for oss,vi har det vondt,hele familien.. Har noen her tips til hva vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si meg: Er det en voksen mann som mobber og plaget en liten gutt?? Herregud, så utrolig sjukt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på motsatt side i en sak som likner litt, selv om det ikke er snakk om å involvere barnevernet eller noe slikt.

Vi har et barn i gata som er aldeles ufordraglig, ondskapsfulle kommentarer, slem med dyr, selvhevdende, frekk og bortskjemt. Hun er drøyt 2 år eldre enn min eldste.

Jeg går aktivt inn for å hinde henne i å omgås mine barn. Hun blir ikke invitert inn, om jeg ser mine unger leker med henne forsøker jeg å finne på noe annet de kan gjøre osv. Jeg kan også nevne saken overfor andre naboer eller venner og det er ikke usansynlig at foreldrene ville ha en annen oppfatning av saken enn meg.

 

Jeg foreslår at du inviterer gutten til dere. Lar dem finne på morsomme ting der, vær til stede ute så du ser hva som faktisk foregår og vær oppmerksom på at barnet ditt muligens ikke er noe godt selskap for denne yngre gutten. Snakk med guttens foreldre, inviter dem på grilling eller kaffe for eksempel. Det er mye som ordner seg om man prater sammen.

Kan ikke din gutt leke med mer jevnaldrende venner foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dette tilfellet så er alle andre enige med oss. Gutten vår har ikke gjort noen noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett meg om etter noe annet.

Hadde gjort alt for at gutten skulle få det bra, og dette du nevner om denne mannen skremmer meg.

 

Ville ikke bodd der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...