Gå til innhold

For en kjedelig sommer for datteren min! Dårlig samvittighet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun kom hjem etter to uker hos faren sin. Samboeren til pappaen hennes har to barn, men de er hos dem veldig lite. Så ingen av dem hadde vært der. De bor på ett pittelite sted og tror ikke de kjenner så veldig mange der. Kjenner også eksen min og vet at han ikke er flink til å finne på ting. Han hadde skrevet i en mail til meg noe om småturer og dyrehage, men datteren min sier de ikke har vært i noen dyrehage. Ut ifra hva hun sier, har de ikke gjort noenting. Hun er snart 4 år.

Han spurte også for en stund siden om han kunne ha henne en ekstra uke i slutten av juli, for da skulle samboerens barn også komme. Ville at de skulle få se hverandre litt. Det sa jeg ja til. Men plutselig kunne han bare ha henne fire dager likevel, fordi "de hadde litt planer..." Hæ? Med hennes unger? Kunne ikke vår datter være med på det? Så han sender henne hjem igjen når de skal finne på noe gøy eller? Og da han og samboeren kom og leverte henne her, var de selv på vei til Køben for å slappe av noen dager... De to var også på Hawaii en uke tidligere i år (vant en reise for de to). Hvorfor ikke heller bruke litt penger på datteren? Han sender så doble signaler eksen min. På en måte så ivrig på å ha henne, men når det kommer til stykket så kan han ikke.

 

Og så kommer hun hjem igjen da. Og der sitter jeg og samboeren min som nettopp har fått baby. Spennende med baby for henne (til en viss grad ihvertfall), men vi får jo ikke gjort så veldig mye. Jeg har forsøkt å gjøre noen ting som gåtur med bading og boller og noen timer på et lite tivoli en dag (veldig impulsivt, så vi kom ikke så lenge før de stengte). Men føler ellers at vi har sittet mye inne. Hun har lekt litt med naboungene noen dager, men ellers har det skjedd fint lite.

Samboeren min sier vi skal finne på ting, men virker egentlig lite gira på å gjøre noe større (ala reise bort et par dager og gjøre noe gøy med henne). Mistenker det er fordi hans datter ikke er her (hun er på ferie med mor). Vet han egentlig vil feriere sammen alle sammen. Har ikke lappen selv, og ville uansett blitt slitsomt å reise bort bare jeg med dem, må jo ha med babyen.

Skal prøve å presse på samboeren for å få tatt en tur. Han sier jo ikke nei, bare gidder ikke engasjere seg. Og så har han jo så mye han skulle gjort her hjemme... Jo det har han, men hallo!?

 

Gruer meg til samboerens datter kommer hjem og prater non-stop om hvor kult hun har hatt det på ferie (bortreist i tre uker), og lurer på hva min datter har gjort. Ingenting liksom... Skal også vedde for at sambo er kjempeivrig etter å finne på ting når hun er tilbake.

 

Frustrert

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor klage på at de andre ikke gidder når du ikke gidder selv? Finn på noe med datteren din da! Babyer er mobile så du kan fint ta babyen med.

 

Ikke vær så tiltaksløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver, men det er ikke så lett. Veldig trøtt og sliten etter mye amming om nettene og alt som hører med når en har en nyfødt baby. Heller ikke så lett her vi bor, når jeg ikke kan kjøre bil.

Blir mest ting i nærmiljøet da, og her er vi jo mye til vanlig. Skulle så gjerne gjort noe mer spennende med henne. Opllevd noe annet sammen. Reise vekk. Hadde vært godt for oss alle tenker jeg.

Men som sagt ikke lett å ta seg av og finne på ting med en 4 åring og en nyfødt, på tur. Men skal som sagt presse på sambo.

 

Eksen derimot, har bil og elsker å kjøre.

Og når han spør om å ha henne ekstra for de skal få ha ungene samtidig, hvorfor da sende henne hjem etter fire dager bare?

Hun var der i to uker! Noe kunne de vel ha gjort? De klarte jo å finne på å reise til Køben etter at de hadde hatt henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om besteforeldre kan ta med datteren din på tur?

Og du klarer deg vel uten babyen et par timer. Har en 4-åring selv og vi har besøkt lekeland, bondegårdbesøk, kino, stranden, lekeplassen, skogstur...flere av mine forslag kan gjøres med en baby i vogn. Synst jeg ser nyfødte over alt jeg, man trenger ikke å sitte hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Strand eller badeland? Her elsker treåringen å dra på fisketur med grilling og det går om man er to voksne.

Kanskje beste foreldre kan passe babyen noen timer også kan du/dere finne på noe med kun 4åringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner frustrasjonen din HI.

Hvor bor dere? :)

dere som sier hun kan ta med baby og jenta ut,ja til en viss grad men hallo..det er snakk om nyfødt baby og man er ikke såååå fleksibel som alle andre trur når det er amming stell osv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du er trøtt og sliten, veldig forståelig med en liten baby.

Defor bør samboeren din ta seg av babyen en dag og du bør finne på noe kjekt med datteren din!

 

2. Besteforeldre som vil låne datteren din en helg? Eller annen familie?

 

 

Skjønner godt du har dårlig samvitighet, synes faktisk synd i datteren din..i tillegg så må hun leve med dine og våre osv...kan umulig være lett å ha så mange å forholde seg til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis ikke samboeren din sier nei, kan ikke du da ta initiativet til å bestille en tur da? Bare si at nå drar vi? Du kan vel bestemme det du også? Dra til en park, hunderfossen, dyreparken, badeland?

 

Jeg skjønner greia med at du syns far bare lover, men kanskje ikke holder helt det han sier. Men nå som datteren din er hjemme hos dere kan du jo ta henne med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg kunne nok, og skulle nok tatt meg mer i nakken og bare gjort ting. Men det er ikke så lett når man er sliten. Dagene går også så fort. Babyen sover ganske lenge (mellom 8 og 10), prøver å ta det grøvste husarbeidet, handling, ærender og lege/helsestasjon i blandt (tar fort mer tid enn man tror), amming og stell... Er heller ikke så godt kjent her vi bor ennå, så vet ikke om alle tilbud og steder å dra til. Og så klart har ikke regnvær og vind gjort det enklere. Hadde sett for meg endel dager på stranden og i prken og hagen, men har ikke vært så fristende.

Men vi har altså gjort noen smågreier. Men jeg er vel av dem som ikke synes det er så enkelt å bare gjøre alt mulig, med en liten baby på slep.

 

Har nok dessverre ingen besteforeldre eller familie i nærheten. Heller ingen ordentlig gode venner som det føles naturlig å spørre om hjelp av. Kan heller ikke overlate babyen til sambo en hel dag, siden jeg ammer og babyen er så liten. Vil ikke det heller.

Kanskje jeg bare skulle bestemt at vi reiser i morgen eller tirsdag? Har snakket om en fornøyelsespark tre timer unna. Tenkte kanskje vi kunne ta oss råd til en overnatting også, så får vi slappet av litt også. Om jeg finner rimelig overnatting på så kort varsel.

 

Ja jeg blir litt lei av eksen.

Er ikke min sak hvorfor han gjør som han gjør, så jeg har ikke sagt noe. Men skjønner ikke greia? Vet at han gjerne vil ha hovedomsorgen for henne også (han sier det), men jeg vet ikke... Da synes jeg iallefall han får vise litt mer engasjement. Men nå er uansett det ikke aktuelt på lenge. Han fortalte meg forresten her for en stund siden at moren hans hadde blitt skikkelig sint på han o samboeren da de fortalte at de tenkte på å ta en sydenferie med bare hennes barn neste år. Tenkte ikke så mye over det da, og tenkte at det er vel greit bare de gjør ting med henne også. Men nå skjønner jeg faktisk at moren hans ble sint. Ikke gjør de noe med henne i år, og neste år får hun ikke være med på ferie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud bedre jeg er glad for at jeg ikke har mine, dine våre barn....

 

Men litt onstruktivt og da: Lekeplasser er KNALL! Alltids en unge eller 2 som tusler bort etterhvert, en kan ta med mat ut og ha piknik der. Stranda er også en slager, men hvis det er mye regn blir det jo vanskelig. Så kanskje en tur til lekeland? Da kan du og baby sitte og slappe av litt mens datteren din leker med masse andre unger? Babykino er jo også en ting å få med seg hvsi det er mulig ;)

 

Ang eksen din: Gi han et tupp i skinnleggen og spør hva i alle dager det er som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden tenker du på at han skal overta omsorgen en dag? Hadde aldri gitt fra meg omsorgen til en slik mann, og heller ikke på en generelt plan. Dette så lenge jeg ikke anså det som barnets beste vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen dn sover mye, sier du. La nå husarbeid være husarbeid. Hopp på et tog eller en båt og bo noen netter på hotell? babyen er jo lettere å ta med nå enn den noen gang kommer til å være iom at den er så liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da reiser dere til mormor og morfar, eller andre i slekta di :-)

Da blir det jo til og med å reise bort ferie. Det går alltids et tog, eller buss eller fly. Dette får du til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag og backup! :-)

Langt til besteforeldrene, og de er dessuten bortreist.

Men nå har jeg fått med samboer og booket en overnatting på et koselig vandrerhjem i nærheten av fornøyelsesparken. Tirsdag til onsdag! Gleder meg! :) Han er kanskje ikke helt dum likevel? Bare jeg som fortsatt er full av hormoner? hehe.... Så nå får lilljenta kosa seg håper jeg!

 

Nei jeg tenker ikke på å overgi hovedomsorgen til eksen. Bare han som har nevnt at kanskje i framtiden så... Jeg har ikke sagt annet enn at vi får se hva som skjer. Men nei jeg ser ingen grunn til det. Hun har det så godt hos oss, og har også nå en bror her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn på noe med henne da. Du kan jo ikke være så sliten, du vil jo gjøre noe men venter på samboers klarsignal ...hvorfor?? Gjør noe med jentungen din, dra på campingtur om ikke annet. Babyer er mobile, alle er slitne med babyer, men har man barn fra før må man bare bite tennene sammen å gjøre noe likevel, de eldste barne trenger sitt selv om man har fått ny baby.

 

Andre klarer det, så gjør du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campingtur (med telt) er ikke aktuelt med en så liten baby.

Vil heller ikke det alene med to barn. Er ikke så kjent i området her, og ville ikke kjent meg trygg alene med to små ute i skogen.

Er ikke så at jeg ikke kan gjøre noe uten samboer, men hadde jo vært hyggelig om han ville være med. Blir jo mye triveligere da. Og om han ikke ville, hadde det jo sendt ut ganske merkelige signaler. Kan vi ikke gjøre noe gøy fordi hans datter ikke er her? Han spurte riktignok alvorlig om vi virkelig hadde råd til dette. Da sa jeg bare at det får vi ta oss råd til. Dette blir jo det vi gjør i sommer. Hans datter får sin ferietur med moren.

Nei heldigvis ble han med på overnattingstur nå da. Så gleder meg til i morgen. Håper det blir gøy.

 

Ja dette mine dine og våre barn styret er ikke noe å misunne...

Tungt er det. Ofte lurer jeg på hvorfor jeg begav meg ut på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha med baby på det meste!!!

 

Jeg tok med en 8 uker gammel baby på campingtur til danmark for at mine tre største kunne få oppleve litt gøy. Og det var mens pappaen deres var på jobb, og det var sommerferie. Gikk helt greit, å ta med alle fire barn på dansketur alene!!!!!

 

SÅ jeg kjenner jeg blir litt provosert av: jeg kan ikke så mye for jeg har baby.. " ta med baby.. du kan fint ha han/hun i bæreslunge fra fødsel.. da er den nær deg hele tiden... (om du syns det er slitsomt med vogn overalt..osv.)

 

Du kan ikke styre andres handlinger.. men du kan styre dine.. så pass på at ikke DU gir barna dine en kjedelig ferie.. DIN innstilling har masse å si.. om du tar med ungene på koselig picknick i parken så syns ungene det er stas om du har med deg godt humør og positiv instilling.. En fireåring trenger heller ikke langturer hver dag.. det er de små koselige tingene i hverdagene som gjør sommerferien spesiell for henne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får du vel bli provosert da... Ikke alle som har like mye ork som deg.

Min baby er flere uker yngre enn din var, og camping alene er ikke noe for meg. Jeg har ikke telt, og om jeg hadde hatt ett så hadde jeg ikke visst åssen jeg skulle sette det opp.

Jeg prøver hardt å være i godt humør. Prøver å finne på småting. Men det er ikke så lett fordi JEG syns det er slitsomt å ha både en baby og en sjalu/trassig fireåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...