Gå til innhold

Kaster dere tampong i do eller i søpla?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, det er vel en stor andel av husholdningene som er tilknyttet offentlig kloakknett, så når du hiver tampongen i do kan du bidra til å tette rørene til både degselv og naboene dine. Som noen allerede har sagt - tampongen utvider seg i vann, bæsjen går i oppløsning. Ingen bør skylle ned våtservietter heller forresten.

La en tampong ligge en stund i vann, så ser du fort at den utvider seg ganske ekstremt når den begynner å gå i oppløsning. Bland det med litt dopapir og se for deg det prøve å komme seg gjennom et sted i røret der det er trangt, en 90graders sving, og dårlig trykk.

Tampong nr 1 blir liggende i røret og ese ut, tampong nr 2 skyller du ned noen timer senere, den setter seg fast i tampong nr 1, og så får du ikke skylt ned noe mer før rørleggeren har vært der.

Lykke til.

Nevøen min har nettopp tatt fagbrev som rørlegger og har allerede vært på flaut oppdrag med å stake tampong ut av tett rør ;)

Skal ikke store svingen i røret til før det plutselig blir tett, det kan skje denne måneden, neste måned eller om 2 år, før eller senere skjer det!

For ikke å snakke om problemene det skaper i renseanleggene, det er bare ting som løser seg opp i vann som skal i do. En tampong løser seg ikke opp...

Jeg kaster de selvfølgelig i søpla.

Annonse

jeg kaster den i do! uten å ha dårlig samvittighet for at den skal tette noe.. mannen produserer større saker som ikke løser seg opp på en to tre.. såe en liten tampong går nopk helt fint så lenge en ikke trød doen full i papir i samme slengen...

kloakkrørene har jo en diameter på ca 15cm.. også da så..

Kaster i do. På jobben min så blir både boxershortser, sokker, kluter og håndkler kastet i do og skyllt ned uten problemer, så tror ikke en skarve tampong gjør noe.

Den blir jo veldig fluffy og formbar, så den sklir nok rett ned.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...