Gå til innhold

Gutten vår har hatt mye magesmerter i helga, og legen ba oss om å prøve laktosefrie melkeprodukter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis det viser seg å bli bedring og magesmertene forsvinner, og vi begynner å gi vanlige meieriprodukter og smertene kommer tilbake igjen, vil det da være godt nok grunnlag for å diagnostisere laktoseintoleranse, eller må det en blodprøve til uansett?

Noen som har erfaring med det her inne?

 

Jeg vet at det kan være en fordel å gå til legen og snakke om det uansett, så det er ikke akkurat svaret jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt var 3år da han måtte ta blodprøve for melkeallergi. Testen var negativ, men legen mente da at vi allikevel burde holde oss unna laktosen iallefall. Gutten min ble helt "ny" uten laktose. Fri fra magevondt, slutt på diarè og han fikk bedre søvn - for å ikke snakke om det gode smilet som kom frem i ansiktet. Både fastlege og barnelege sa at det ikke var nødvendig med videre tester. Man kjenner sitt barn best, og en slik diagnose trenger man ikke ha svart på hvitt.

 

Nå er gutten 4,5år og lever helt laktosefritt. Hele familien bruker smør uten melk og all matlaging gjørs med laktosefri melk. Null problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...