Gå til innhold

Vaskemaskinproblemer.. Pumper ikke ut vannet.


vildejenta

Anbefalte innlegg

Vaskemaskinen pumper ikke ut vannet, og det lyser på en varsellampe som det står pumpe på. Har prøvd å starte maskina på nytt flere ganger, men når den skal pumpe ut vannet så stopper den.

Får jo heller ikke ut klærne når maskinen er full av vann for da går det ikke ann å åpne døra.

Har sett i bruksanvisningen men står ikke noe spesielt om det der.

Er en whirlpool vaskemaskin som er et par år gammel..

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Er det mulig å tømme maskinen for vann på noen måte så jeg får ut klærne hvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må rense pumpen, og den er helt sikkert nederst på vaskemaskinen foran. Mulig det er et lokk der du kan ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være en liten luke foran nede ved gulvet som du kan åpne. Inni der er det noe du kan skru på, så renner vannet ut på gulvet, så rydd det først - har du sluk i rommet? (Skal stå i bruksanvisningen hvordan du tømmer den for vann ..)

 

Har du googlet whirlpool-modellen og feilmeldingen?

 

Her har jeg vært heldig med å reparere det selv, helte bare varmt vann i utløpsrøret og satte startet maskinen på et ibløtsettings-program og siden på tømming. Obs at jeg ikke har whirlpool og maskinen min var for ny til at det kunne være noe mekanisk allerede.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være et "program" som heter uttømming. men først sjekk at det ikke ligger mynt/bhspile ol i pumpa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å åpne luka nede foran og rense den som andre her har forklart, da tømmes i hvert fall maskinen for vann så du får ut tøyet. Vi har hatt dette problemet to ganger ila de 5 årene vi har hatt vår Whirlpool-maskin, men begge gangene endte det opp med servicemann, og bytte av pumpe en gang og en annen del den andre gangen. Dette har gått på garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg hadde tømt filteret, men når jeg begynte å se litt nærmere etter så var det et filter til, og det hadde jeg jo aldri tømt siden jeg ikke viste om det, så det var jo helt tilstoppa av lo, så når jeg tømte det så funket maskina igjen! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...