Gå til innhold

Hmm...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det "bedre" at et par på 30, som har vært sammen i ett år, gifter seg og får barn - enn at et par på 18-22 år som har vært sammen i 3-6 år får barn og gifter seg? Samme hva slags rekkefølge de får barn og gifter seg i da... Det er irrelevant :-) Prøver bare å trekke frem at et langvarig forhold bør vel virke mer "safe" enn et som kun har vart en liten stund, uavhengig av alder.

 

Er ikke poenget at man har vært sammen en stund og kjenner hverandre godt nok til å ha lyst til å dele livet sammen og starte en familie? Hvorfor er det så mange som er så opptatt av alder, når det egentlig skal handle om kjærlighet?

 

Hvis man har vært sammen med en person i flere år, er det jo ikke tvil om at man elsker personen, uansett hvor gammel man er.. eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de som er i tretti årene som regel har levd livet litt og fordi de som er 18-22 som har vært i et forhold i 6 år oftest ønsker å leve livet litt og de har dermed stor risiko for at forholdet ryker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro de elsker hverandre like mye...er vel slik at de fleste personer forandrer seg endel fra 20 til 30 og mange par vokser fra hverandre i den perioden...men gjelder selvsagt ikke alle, lik som ikke alle som er over 30 når de gifter seg, holder seg i samme forhold livet ut... men som du sier handler i utgangspunktet om kjærlighet og vennskap ikke alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 18 åring som har vært sammen med noen i 3 år, gitfter seg/får barn har etter min mening stor sannsynlighet for å skille seg. Ble sammen så tidlig, fikk barn sammen så tidlig, at de ikke kjenner hverandre som voksne personer. Man foandrer seg gjerne som voksen og finner sin identitet. Og da er det ikke sikkert at ungdomskjærestene passer sammen lenger. Voksne har funnet sin id og vet hva de krever av en partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, dette er nokså relativt og generalisering blir ubetydelig. Men! Jeg har vært sammen med samboeren min siden jeg var 18, og han var 24. Ble mamma for første gang da jeg var 22, nesten 5 år ut i forholdet. Jeg har også flere venner som følger "mitt mønster", og de fleste parene har holdt sammen. Samtidig har jeg venner som har utsatt familielivet til etter fylte 30. Her har det gått fort unna. Mann, barn og giftemål på kort tid. Her har det vært en mye høyere andel av skilsmisser.

 

Dette vil jeg si understreker at alder har ingen betydning i mange situasjoner, men at det heller er modenheten som spiller en stor rolle. Jeg har uansett liten tro på forhold som raser avgårde, der man etablerer seg før man i det heletatt kjenner hverandre. Uavhengig av alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...