Gå til innhold

Vi trenger avlastning!!! Hvordan skaffe dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi drømmer om en barnefri helg hver annen mnd sånn ca. Besteforeldrene stiller ikke opp i stor grad, og dersom de passer ei helg føler vi det er på nåde. Ønsker derfor heller å betale noen, men vil selvsagt ha noen som vi stoler 100% på. Vi bor i en mindre by.

 

Forslag til hvordan vi kan skaffe litt sårt tiltrengt avlastning? Vi har forresten to barn på 2 og 5 år. Yngste har sovet borte 2 ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere har venner i litt samme situasjon, så går det jo an å "byttelåne" unger av og til. Sånn at det blir tjeneste med gjentjeneste, og begge familiene får noe barnefri av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en mulighet, men det blir jo fryktelig travelt den helga vi skal passe de andres barn:) Men det må vi kanskje takle for å få litt tiltrengt fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke klart å la andre enn venner/familie ta seg av barna mine en hel helg, samme hvor tiltrengt jeg hadde følt det var.

 

Nå må jeg jo si at en frihelg hver annen måned høres utrolig mye ut. Er det sykdom som gjør at dere er så slitne? Hvis ikke, tror jeg dere bare må innse at da dere tok valget om å få barn, valgte dere i stor grad bort barnefri helger.

 

Og å kalle å sette barna bort for fritid.....det skurrer litt hos meg - er det så slitsomt å være foreldre altså? I mine øyne er fritid noe man tilbringer MED barna og ikke uten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv hadde følt det veldig som ett nederlag om jeg måtte ha andre enn familie eller venner til å ha barna. Dette viste dere vel før dere fikk barn? når jeg ble alene med min, og pappan aldri møtte opp igjen hadde jeg heller ingen til å være barnevakt. I.o.m at barnevernet viste om situasjonen (siden jeg ringte de å ba om råd i forhold til at han aldri dukket opp osv) mente de det ville være lurt å få avlastning gjennom de. Jeg sa tvert nei, jeg skal da ikke ha noen fremmede til å passe mitt barn så lenge jeg er normal person uten verken fysiske eller psykiske problemer. Jeg hadde dødd av dårlig samvittighet om jeg måtte fortelle barnet i voksen alder at de du var hos en gang i mnd var avlastningshjem. Når barnet mitt er hos bestemor kjører jeg det de timene det tar å komme dit. Dette fordi barnet vil til mormor, ikke fordi jeg trenger fri! De er jo i seng til 7, kan dere ikke kose dere etter det da? lei film istedenfor kino, lær de barnetvkanal og kjøp frokostblanding eller yoghurt de kan spise løsrdagsmorgen så kan dere slappe av i senga med døra oppe. osv, mange løsninger! Avlastningshjem er ingen løsnig!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal vokse opp 19.13? Holdningene og verdiene dine er det du burde skjems over. For guds skyld, innrøm dem aldrioverfor barnet ditt!

 

Er du dum i tillegg? Avlastningshjem er en glimrende løsning for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor kan dere ikke bytte på å ta dere en frihelg???????????????

Har barna noen diagnoser? Meget egoistisk når dere er to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nederlag å be om hjelp, hvis ingen dere kjenner har mulighet, så annonser...den dere velger sørger dere og barna å bli bra kjent med før dere prøver ut en natt og ser...en barnefri helg annahver måned er ikke direkte luksustakter.

 

og dere som ikke klarer å se på at andre har lyst på litt barnefri av og til kan vel klare å holde negative kommentarer for dere selv og innse at folk tross alt er forskjellige. Er det virkelig så ufattelig vanskelig å være litt positiv på andres vegne??seriøst??

 

Stå på HI ordner seg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...