Gå til innhold

Om dere hadde slitt med noe, diagnoser ++


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere prøvd å hjelpe en som sliter med det samme?

 

Jeg prøver så godt jeg kan, men blir sliten.. Også får jeg dårlig samvittighet siden jeg føler jeg ikke klarer det bra nok, jeg opplever det samme og vet hvor jævlig det er, unner ingen andre det.. men føler jeg ikke får hjelpt nok siden jeg ikke har igjen noe energi etter mine anfall/utbrudd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La være. Rett og slett. Du må sette deg selv først om du skal bli bedre.

 

Så kan du alltids hjelpe andre seinere, når du står støtt igjen :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed fra personen at jeg er den eneste h*n kan snakke med osv... så det er litt vanskelig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å si at du gjerne er der som en venn, men at du mener personen må søke profesjonell hjelp i tillegg.

En god venn legger ikke alle sine byrder over på en annen...

I tillegg så er det faktisk denne personens eget ansvar å skaffe seg hjelp, ikke forvente at du alltid skal stille opp.

Si det som det er, at du vet hvor vanskelig det er og at du sliter selv. Si at du gjerne gjør ting sammen, men at personen må skaffe seg noen andre i tillegg for å hjelpe seg selv. Da er du faktisk en god venn! :)

 

Hvis personen tar dette ille opp, så kan du uansett ikke hjelpe... Du kan ikke ødelegge din egen helse i tillegg, da blir du i hvert fall ikke til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De diagnosene jeg har er greie å håndtere og jeg ser sjelden grunn til å hjelpe noen av de grunnene. Jeg har ande ting å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stilt opp for andre mens jeg har slitt med mitt. Har bestandig vært en som andre prater med om det er noe. Fikk etterhvert beskjed av psykologen min om å være mer egoistisk å tenke mer på meg selv fordi jeg brukte all enegien jeg hadde på å være der for andre når de trengte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...