Gå til innhold

Hadde du reagert på dette (svigermor)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hmm...hun har brukt 3500 kroner på babyutstyr (seng og sengesett) til barnet til en venninne. Ganske mye mer enn hva som er vanlig å bruke til barnet til en venn igrunn. Dette paret har god råd og foreldre som stiller opp masse. Så venter jeg og min mann også barn nr 1 (8 uker før denne vennen). Da kom hun bare med en kommentar om at hun synes vi godt kan kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hærlighet!hadde nok reagert på det ja...hvorfor skal dere måtte kjøpe brukt når hun kjøper nye ting til vennene sine barn???skjønner godt om dere ikke vil kjøpe brukt.

Svigermor her mente ogå vi kunne bruke den eldgamle senga som var arvet blant annet etter en ukjent familie pluss diverse skrot, men jeg satte foten ned, dette var mitt første og muligens eneste barn og jeg ville ha nye fine ting til barnet når vi nå hadde råd til det:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun prøver sikkert bare å vise at hun også har penger, overfor disse vennene hennes som du sier har så mye. Kanskje hun prøver å kjøpe seg selvtillit.. Helt idiotisk, men det må jo være eneste forklaringen? Kjøp nytt til ditt barn i alle fall. Drit i svigersvinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert jeg også. Hvorfor vil hun heller ikke bruke pengene på barnebarnet sitt? hadde det vært min mor, hadde jeg nok spurt også. men hadde det vært svigermor, hadde jeg bare blitt snurt og ikke sagt noe. Greit at man ikke skal forvente at besteforeldre betaler for utstyr, men.. nei, jeg vet ikke. jeg hadde nok reagert i allefall å syntes det var leit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri som jeg ser ned på folk som MÅ ha nye ting. Hva med litt bevissthet rundt gjenbruk og miljø istedetfor latterlige egotripper og snobberi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hadde jeg reagert sterkt på. Men det er jo som en annen skrev over her, hun føler nok at hun må vise at hun har penger, og vil gjerne fremstå som den rause vennen.

 

Om folk vil kjøpe brukt eller gammelt må da være helt opp til dem selv. Jeg ser bare ned på mennesker som ser ned på andre mennsker kun pga at de har andre meninger og ønsker enn en selv:)

 

Jeg syns det var stas å ha alt nytt til første mann, så syns eg det var stas å bruke storebrors ting så langt det lot seg gjøre når nr to kom.

 

Tilbake til HI, så hadde jeg nok blitt litt lei meg, men hadde ikke vært tøff nok til å si fra. Litt konfliktsky:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, dette har ingen ting å gjøre med at jeg må ha nytt. Det meste vi har en faktisk brukt, DET var ikke poenget, poenget var forskjellsbehandlingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri som jeg ser ned på folk som ikke skjønner at andre kan ha andre meninger og tenke annerledes enn dem selv. Hva med litt besvissthet rundt det at folk ikke er like og at man har ulik smak og ønsker istedetfor å mene at en selv har rett (egotripp...) og at alle andre tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare litt hvordan jeg er da... men jeg hadde blitt lei meg... og for i det hele tatt kunne sett dama i øyene igjen hadde jeg blitt nødt til å kommentere det!

 

 

Hvorfor sa du vi godt kan kjøpe brukt egentlig? Kjøpte du brukt til veninna di også?

 

Ja, noe i den duren.

 

Gurimalla så såret jeg hadde blitt ja. Ikke fordi jeg hadde forventet det samme, men kommentaren hun slang etter dere etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde latt det ligge nå, men hvis hun dukker opp med noe til barnebarnet, så hadde jeg ikke tatt imot det, og bedt henne om å gi det til denne venninnen i steden for. Og nei, hun hadde ikke blitt invitert i hverken dåp eller navnefest. Hvis noen (også hun) hadde spurt hvorfor jeg er vrang mot henne, så sier jeg bare at vi venter på en unnskyldning og forklaring på hvorfor hun forskjellsbehandler sitt ufødte barnebarn. Og neui, vi vil ikee at barnet skal vokse opp og bli forskjellsbehandlet av farmor, derfor har vi ingen kontakt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å ha kontakt med svigermor mer. begge hennes barn får barn likt og til oss har hun ikke så mye som kjøpt en sokk, jeg har hintet mye om at vi gjerne vil hun skal strikke noe men da får vi unnskylningen, det tror jeg ikke jeg har tid til for jeg skal lage en del tøy til eldste sønnens barn. De har fått vogn og seng og tøy og vi har ikke fått noe.

 

I og for seg ikke ett problem at vi må kjøpe alt selv men vår sønn skal ikke vokse opp med en farmor som forskjellbehandler de to fetterne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...