Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa at det er normalt at fosterlyden er veldig høy i begynnelsen av svangerskapet. akkurat da tenkte jeg ikke mer over det, men i ettertid har jeg begynt å lure på: Hva betegnes som høy eller normal fosterlyd tidlig og hva er egentlig tidlig i svangerskapet (hun sa dette da jeg var i uke 15)?

et lite tilleggsspørsmål: ang fosterlyd og kjønn (jada, vet at dette er overtro) sent i svangerskapet sies det at fosterlyd mellom 120 og 140 er gutt, 140-160 jente. hvordan blir dette da tidlig i svangerskapet når normal fosterlyd er høyere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten i magen min har hatt hjertelyd fra 138 - 152. dette fra start til nå idag i uke 37 + 4

Skrevet

For min del er så helt ulogisk at man antar at barnet har den samme hjertefrekvensen gjennom hele døgnet og at de 30 sekundene man hører hjertet på dopleren er "sant" for hele døgnet, hele uken og hele måneden fram til neste kontroll. De varierer da i frekvens akkurat som oss avhengig om det er i aktivitet eller ikke. Da kan jo hjertefrekvensen ligge i alt fra 120-160 på alle barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...