Gå til innhold

hormonspiral, blødninger, graviditet?????? erfaringer mottas med takk!!!


Maddemor-1 gutt+1 jente:)

Anbefalte innlegg

Fikk satt inn hormonspiral i januar og hadde spotting i 2 mnd til midten av mars. Siden da har jeg ikke tenkt på truseinnlegg engang:) sjekket i starten av april at spiralen satt som den skulle. Alt ok. Jeg spurte om jeg kan sjekke selv at trådene er der i ny og ne, men der ble gyn streng og sa NEI! pga infeksjonsfare..... Men siste halvannen mnd har jeg spottet littegranne og spyr veldig "lett" . Ikke at jeg prøver å spy, men blir fort uvel og spyr kanskje en gang i uka (samme som jeg gjorde sist jeg var gravid...) i dag kom det friskt blod også, men ga seg etter dobesøket. Bare lys brun utflod nå. Gikk opp 16 kg i graviditeten og har tatt av 18 kilo, me har fått litt mage likevel synes jeg. Håper det bare er pga øl i sommer:) De siste ukene har jeg vært litt plaget med uren hud som sist graviditet og har en fryktelig hunger på lakris og andre salte ting...... Har ikke tenkt tanken på gravidtet engang jeg, men så begynte en venninne å tulle med at jeg hørtes veldig gravid ut og i dag når jeg fortalte sambo om de plutselige blødningene under dobesøket igjen. så begynte han også å lure på om jeg kanskje likevel er gravid......!!!! Herregud, det har jo vært den fjerneste tanken min, men jeg begynner jo selv å lure når jeg ramser opp alt her. Må tilføye at jeg har ingen smerter med blødningene el spottingene i det siste og har ikke testet for som sagt; har ikke tenkt på det før i dag......

Noen som har opplevd å bli gravid på hormonspiral eller plutselig begynt å blø igjen etter at blødningene har vært borte i flere mnd?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har had hormonspiral i 2 1/2år, minstet mensen med en gang jeg, kun had et par sporblødninger. Ikke gått noe opp i vekt, men puppene har blitt litt større, helt ok siden mine var to tomme skinnfiller før jeg satte inn spiralen. Puppene hovner opp ca en uke i mnd i tillegg, da blir de omtrendt som i begynnelsen av svangerskapene, kjennes litt ømme og spente ut. Sånn bortsett fra en og annen kvise så er dette alt som minner om hormonsyklus her. Trodde selv at det kunne være graviditet da det skjedde første gang, tok en test for sikkerhets skyld.

Det skal mye til for å bli gravid på hormonspiralen, min fastlege sa at han ikke har vært borti noen tilfeller selv i sin legepraksis på tross av mange pasienter som bruker dette prevensjonsmiddelet, ved siden av sterilisering så er hormonspiralen det sikreste prevensjonsmiddelet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opplevd noe lignende, men har 2 damer i vårt tidligere nabolag som ble gravide med hormonspiral, men dette er visst svært, svært sjelden. Men ta en test, så slipper du å lure mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...