Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #1 Skrevet 16. juli 2011 Blir oppgitt når jeg ser en del av navnediskusjonene her inne. Tenk på at det er mennesker dere gir navn til, da, ikke kattunger eller undulater. Mennesker som skal bli voksne, som skal presentere seg for andre mennesker, som skal skrive jobbsøknader og gå i møter. Hvordan er det å komme på jobbintervju og presentere seg som Lotte Kanutte, Tim Gabriel, Tilje Linnea eller Linus Matheo?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #2 Skrevet 16. juli 2011 Hehe, du har et poeng. Disse stakkars ungene skal leve med navnene.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #3 Skrevet 16. juli 2011 Enig i at man skal tenke på at det er barn og ikke kjæledyr man gir navn til ja. Men av de navnene du nevnte her synes jeg bare det var kanutte som var merkelig. Linnea, Tilje, Lotte, Linus og Matheo er da helt greie navn. Litt mye brukt noen av dem og ingen av dem står på min liste over favorittnavn, men ser ikke at det kan være problematiske navn.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #4 Skrevet 16. juli 2011 Lotte er et kjælenavn for Charlotte, på samme måte som Bill er en forkortelse for William. Selv om disse korte navnene er kule, ville jeg nølt med å gi noen et døpenavn som egentlig er en forkortelse.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #5 Skrevet 16. juli 2011 HAHA jeg er så eeenig ! Syns jeg bare hører om slike "eventyr" navn om dagen jeg , som ja egentlig hadde passet bedre på bikkja til naboen eller pappegøya til din gamle rike tante..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Ikke problematiske hver for seg kanskje. Det er kombinasjonene av navn som får det til å virke som om de bæres av noen som bor i bur og spiser hirsekolber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå