Gå til innhold

Gartnerlosjens opphøyelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som tidligere nevnt oppdaget at jeg har noe betlehemsklokke-lignende i mitt bedd i min nye hage. Jeg tenker at de egentlig burde bo i ampel, så de slipper å ligge utover... Men det aller snedigste hadde vært å bare opphøye de litt i beddet.

Jeg har akkurat saget ned et tre... dvs det besto av fler stammer. Nå er det saget helt ned til bakken (rett ved siden av betlehemsklokkene). Et opphøyd bed oppå der hadde vært fint! Hadde vært enkelt og fint med f.eks en sinkbalje uten bunn... Men hvordan fjerner man enkelt bunnen i en sinkbalje? Kanskje jeg heller burde går for en kurv?

Dette får bli feriens kreativitets oppgave. Hva kan jeg bruke som opphøyelse i mitt bedd?

Inspirajon: http://www.ideastosteal.com/category/produkter/planter-produkter/

God ferie!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomstre, jeg elsker deg. Takk for den fantastiske linken. Elsker de tekannene, loppis neste. <3

Hva forhøyet bed angår, har jeg ikke noe forslag her og nu, men skal tygge litt på det.

Skrevet

Blomstre, jeg elsker seg også ;)

Og linken din :) den er lagt til i favoritter nå :)

Gjest amandine
Skrevet

Linken din lindrer frynsete nerver!

• 3 uker senere...
Skrevet

Å så godt når en enkel link kan skape glede, da går verden på skinner. Dessverre sporet den jo fulstendig av en uke senere. Dog førte det vel til at vi holder litt mer om og litt mer av, så kjærlighet tilbake til dere også!

...og jeg har ikke funnet noe som egner seg til opphøyelse. Selv om jeg prøvde hardt å overtale gubben til å kjøre å hente en gammel betongvask som lå ute på finn...

Gjest amandine
Skrevet

Sinkbalje funker iallefall til jordbær! De hadde vokst seg store og lysegrønne(plantene altså.. De er som hos deg, nemlig i blomst a la juni...). Jeg banket effektive hull med stor spiker og hammer i hele bunnen, og tenkete som så at det jammen er godt at hun som engang badet i den har blitt 20 år... Den duger nemlig ikke lenger til bading. Kanskje dusj.

Gjest amandine
Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg! Ikke min iallefall, som er en sinkbalje fra gamle dager. Har vært brukt til vask i sikkert hundre år og ikke et snev av rust. Nåhar den forøvrig også bodd utendørs i lang tid i våte vest som du vet, og er like fin..

Skrevet

He,he... God morgen amandine! En stor kopp kaffe nå, og så se på linken.... Der ser du hva jeg har kjøpt, i råjern, som ruster, og det er fint :-) Sink ruster klabert ikke, gammel eller ny. Har både balje med stemor og bøtte med einer selv - fine ting, vil ha mer.

Gjest sug lut
Skrevet

Rust blir pent, men er det noen fare for at noen (små) slår seg på skarpe hjørner og sånt?

Gjest amandine
Skrevet

Fader ja der kan du se. Hilsen hun som akkurat har vært i svømmehallen medbringende to flasker balsam(ingen shampo) og ett håndkle til selv pluss to barn... Tar selvkritikk og drikker kaffe.

Gjest amandine
Skrevet

Når det er sagt så er mye av hagesentersinken ikke sink men juksesink og ruster som bare f.

Skrevet

Opphøyelsen blir midt i eksisterende bedd. Hvis noen slår seg på hjørner så må de ha ravet rundt i beddet og fortjener ikke bedre...

Skrevet

Juksesink? Makan! Har heldigvis ikke fått hjem noe av det.

Men å bomme på sjampo og balsam er fort gjort... Man skjønner man er trøtt når man er i gang med å "sjamponere" for tredje gang før man oppfatter at man har tatt feil flaske.

Kaffe pause her også. Har laget deilig iskaffe og fornekter høstluften ute...

Gjest amandine
Skrevet

Du, forresten, blomstre. Oppskrift på deilig iskaffe? Mannen har plutselig stoppet helt å drikke kaffe og jeg synes det er litt stusselig alene selv om jeg har fine kopper og kose meg med. Kanskje jeg skal variere litt? Liker ikke alskens rare smaker i kaffen, da, men mange forskjellige sorter å ta av i skapet. Sorter bønner, altså. Favoritter er Brun Bali, Malabar, Blå Java og Java Mocca;-)

Skrevet

Mmm, jeg liker best den greske varianten hva iskaffe anngår. Lager mørk, bitter, brent kaffe i mengden dobbel espresso, rører i brunt sukker. Så har jeg det over masse isbiter i et risteglass til den er kald. Heller over i nytt glass med isbiter og tømmer i den typen melk vi måtte ha i den mengden jeg føler for akkurat da.... Og har jeg lyst på dessert samtidig, så har jeg i vaniljeis isteden for isbiter&melk :-)

Gjest amandine
Skrevet

Jeg kommer ned til deg en tur, tror jeg! Må bare sjekke flyavgangene!

Skrevet

Det går alltid et fly, kom, kom! Jeg skal ha iskaffen klar :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Da er opphøyd-rust på plass, og det svarte til forventingene, ille bra! Skal se om jeg får lagt ut bildebevis (til helga kanskje?)...

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...